Опубліковано черговий випуск журналу 1 (30) 2024

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

ОСОБЛИВОСТІ АНІМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ В САНАТОРНО-КУРОРТНИХ ЗАКЛАДАХ

Назва: 


Особливості анімаційних послуг в санаторно-курортних закладах


Інші назви: 


Features of animation services in sanatorium and resort facilities


Автори: 


Польова, Леся
Клапчук, Володимир
Чорна, Любов
Polova, Lesya
Klapchuk, Volodymyr
Chorna, Liubov


Приналежність:

 

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника вул. Галицька, 201 д, м. Івано-Франківськ, Україна, 76000
Vasyl Stefanyk Prykarpatsky National University str. Halytska, 201 d, Ivano-Frankivsk, Ukraine, 76000


Бібліографічний опис: 


Польова Л., Клапчук В., Чорна Л. Особливості анімаційних послуг в санаторно-курортних закладах. Соціально-економічні проблеми і держава. 2024. Вип. 1 (30). С. 44-54. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24plvskz.pdf


Bibliographic description: 


Polova, L., Klapchuk, V. & Chorna, L. (2024) Features of animation services in sanatorium and resort facilities. Socio-Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 30, no. 1, pp. 44-54. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24plvskz.pdf


Журнал/збірник: 


Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ : 


1(30)


Дата публікації:

 

чер-2024


Дата подання: 


лют-2024


Дата внесення: 


28-лип-2024


Видавництво: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код): 


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


Ідентифікатор ORCID: 


https://orcid.org/0000-0003-2971-5993
https://orcid.org/0000-0003-1788-794X
https://orcid.org/0000-0002-8959-3003


DOI: 


https://doi.org/10.33108/sepd2024.01.044


УДК: 


338.487


JEL: 


L23


Ключові слова: 


анімація
послуги
санаторно-курортні заклади
курорти
дозвілля
animation
services
health resorts
resorts
leisure


Кількість сторінок: 


11


Діапазон сторінок: 


44-54


Початкова сторінка: 


44


Кінцева сторінка: 


54


Короткий огляд (реферат): 


Сучасний туризм прагне до різноманітності послуг і персоналізованого підходу до кожного клієнта. Хоча деякі курорти та санаторії потребують модернізації та інвестицій, є зростаючий інтерес з боку приватного сектору до розвитку курортної інфраструктури. Однак модернізація суспільства та зміна стилю життя сприяють пошуку нових форм дозвілля під час відпочинку, що може забезпечити анімаційна діяльність. Санаторно-курортні заклади змушені шукати нові способи привабити клієнтів, а анімаційні послуги можуть стати додатковою перевагою перед конкурентами. У санаторних закладах перша половина дня відводиться на оздоровчі процедури, а друга - на відпочинок і дозвілля. Анімаційні готельні послуги є одним із найефективніших засобів залучення гостей до готелю, що впливають на позитивну оцінку туристом роботи готелю загалом. Це своєрідні додаткові послуги клієнту готелю, що дозволяють зайняти його таким чином, щоб пробудити в ньому позитивні емоції, відчути задоволення від відпочинку в готелі та заклик до повернення в цей готель ще раз. В даний час в санаторіях анімаційна діяльність набуває нових форм. Заходи дозвілля розробляються і плануються з чіткою орієнтацією перш за все на різні вікові групи: діти, підлітки, молодь, а також туристи від 24 до 35 років, від 35 до 59 років, від 60 і старше. Враховуються фізичні можливості, інтелектуальна підготовка, національні особливості і традиції, мова і інші ознаки, характерні для груп туристів. Правильно організована анімація може підвищити задоволеність клієнтів, сприяти їх релаксації та психологічному відновленню. Через анімаційні програми можна популяризувати фізичну активність, здорове харчування та інші корисні звички. Однак, особливе завдання стоїть перед аніматорами в санаторних закладах, в яких анімаційна програма повинна узгоджуватися з лікуванням основних захворювань та режимом процедур. Тому мета анімації в санаторно-курортних закладах має специфіку - сприяти повноцінному відновленню фізичних сил, не порушуючи спокій і не заважаючи відпочинку. У зв'язку з цим організація дозвілля відпочивальників, організація анімаційного сервісу при курортних готелях - особливе завдання. Розробка ексклюзивних програм, які не можна знайти в інших закладах, може створити унікальний бренд для будь якого санаторно-курортного закладу. При розробці культурно-дозвільних заходів необхідно враховувати такі фактори, що впливають на сприйняття рекреантами програми: вік, стать, національність, рівень освіти, рівень доходів, професійні інтереси, хобі. В Україні анімаційний сектор у сфері туризму тільки набирає обертів і адаптується до вимог сучасного туристичного ринку. Розвиток анімаційних послуг в санаторно-курортних закладах є важливим не тільки з погляду додаткового сервісу, але і з точки зору соціокультурного розвитку гостей, покращення їх дозвілля та відпочинку. Адже термін перебування гостей в даних закладах мінімум 10-14 днів. Анімаційні служби стають ключовим елементом у створенні позитивного іміджу готелю. Аніматори не лише надають закладу унікальний характер, але й встановлюють тісний зв'язок з відвідувачами, заохочуючи їх до повторних відвідувань.


Modern tourism strives for a variety of services and a personalized approach to each client. Although some resorts and sanatoriums require modernization and investment, there is a growing interest from the private sector in developing resort infrastructure. However, the modernization of society and changing lifestyles are driving the search for new forms of leisure during vacation, which can be provided by animation activities. Health resorts are forced to look for new ways to attract customers, and animation services can be an additional advantage over competitors. In sanatoriums, the first half of the day is allocated for wellness procedures, and the second half for rest and leisure. Therefore, the time free from sleeping, eating and treatment should be filled with organized leisure. Hotel animation services are one of the most effective means of attracting guests to a hotel, influencing the tourist's positive assessment of the hotel's overall performance. These are a kind of additional services to the hotel client that allow them to be occupied in such a way as to awaken positive emotions, feel satisfied with their stay at the hotel and encourage them to return to this hotel again. In general, animation in the hospitality industry refers to entertainment, leisure, and interactive communication with guests of hotels, resorts, campsites, etc. Specialists in this field are animators who create an atmosphere of fun and provide a variety of activities for guests. Currently, animation activities in resorts are taking on new forms. Leisure activities are developed and planned with a clear focus primarily on different age groups: children, teenagers, young people, as well as tourists from 24 to 35 years old, from 35 to 59 years old, from 60 and older. Physical abilities, intellectual training, national peculiarities and traditions, language and other features typical for groups of tourists are taken into account. Properly organized animation can increase customer satisfaction, promote relaxation and psychological recovery. Animation programs can be used to promote physical activity, healthy eating, and other good habits. However, animators in sanatoriums face a special challenge, as the animation program must be consistent with the treatment of underlying diseases and the regimen of procedures. Therefore, the purpose of animation in health resorts is specific - to promote the full recovery of physical strength without disturbing the peace and not interfering with rest. In this regard, the organization of leisure activities for vacationers, the organization of animation services at resort hotels is a special task. The development of exclusive programs that cannot be found in other facilities can create a unique brand for any health resort. When developing cultural and leisure activities, it is necessary to take into account the following factors that affect the perception of the program by recreationists: age, gender, nationality, level of education, income, professional interests, hobbies. In Ukraine, the animation sector in the tourism industry is only gaining momentum and adapting to the requirements of the modern tourism market. The development of animation services in sanatoriums and resorts is important not only in terms of additional services, but also in terms of the socio-cultural development of guests, improving their leisure and recreation. After all, the length of stay in these facilities is at least 10-14 days. Animation services are becoming a key element in creating a positive hotel image. Animators not only give the establishment a unique character, but also establish a close connection with visitors, encouraging them to make repeat visits. Thanks to the animation team, the hotel has a friendly, pleasant and comfortable atmosphere that satisfies the desire of tourists to receive emotional recharge, spiritual and physical growth.


Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46150


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу: 


http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24plvskz.pdf
http://global-national.in.ua/archive/6-2015/35.pdf.
https://doi.org/10.1093/intqhc/mzq078


Перелік літератури: 


1. Богуш І. А. Туристична анімація: теорія та практика. Організація анімаційних послуг в туризмі : навч. посібник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ, 2017. 335 с.
2. Бочелюк В. Й., Бочелюк В. В. Дозвіллєзнавство : навч. посіб. К.: Центр навчальної літератури, 2006. 208 с.
3. Ільтьо Т. І. Розвиток та впровадження анімаційної діяльності в готельному господарстві на українському та світовому ринках : Електронний ресурс. URL : http://global-national.in.ua/archive/6-2015/35.pdf.
4. Шевчук О. П. Туристична анімація в готельному господарстві. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип.6. С.174-178.
5. Яременко Н. В. Дозвіллєзнавство: навч. посіб. Фастів: Поліфаст, 2007. 460 с.
6. Vitaliy M. Pashkov, Iryna A. Golovanova, Andrii A. Olefir. The impact of the legal regime of intellectual property protection in the pharmaceutical market. Wiadomości Lekarskie. 2016, Nr 3 (cz. II). Tom LXIX. P. 582-586.
7. Turner L. G. Quality in health care and globalization of health services: accreditation and regulatory oversight of medical tourism companies. Int J Qual Health Care. 2011. Feb. 23(1): 1-7. DOI: https://doi.org/10.1093/intqhc/mzq078
8. UNSD and UNWTO. International Recommendations for Tourism Statistics, 2008 (IRTS 2008). ST/ESA/STAT/SER.M/83/Rev.1. UN Department of Economic and Social Affairs Statistics Division and UNWTO. Madrid, New York, 2008.


References: 


1. Bogush I. A. (2017) Turystyczna animaciji: teoriia ta praktyka. [Travel animation: theory and practice]. Organizacija animacijnych poslug v turyzmi: navc. posibnyk. Charkiv: CHNUMG, 335 s. [in Ukraine]
2. Boceluk V. J., Boceluk V. V. (2006). Dozvileznavstvo [Leisure studies]. Navcalnyj posibnyk. K.: 208 s. [in Ukraine]
3. Ilto T. I. Rozvytok ta vprovadzenia animacijnoi dijalnosti v gotelnomu gospodarstvi na ukrainskomu ta svitovomu rynkach [Development and implementation of animation activities in the hotel industry in the Ukrainian and global markets]: URL: http://global-national.in.ua/archive/6-2015/35.pdf/ [in Ukraine]
4. Szevcuk O. P. (2015) Turystyczna animacija v gotelnomu gospodarstvi. [Tourist animation in the hotel industry]. Globalni ta nacionalni problemy ekonomiky. Vyp. 6. S. [in Ukraine]
5. Jaremenko N. V. (2007) Dozvileznavstvo [Leisure studies]. Navcalnyj posibnyk. Fastiv: Polifast. 460 s. [in Ukraine]
6. Vitaliy M. Pashkov, Iryna A. Golovanova, Andrii A. Olefir. The impact of the legal regime of intellectual property protection in the pharmaceutical market. Wiadomości Lekarskie. 2016, Nr 3 (cz. II). Tom LXIX. P. 582-586. [in Poland]
7. Turner L. G. Quality in health care and globalization of health services: accreditation and regulatory oversight of medical tourism companies. Int J Qual Health Care. 2011. Feb. 23(1): 1-7. DOI: https://doi.org/10.1093/intqhc/mzq078.
8. UNSD and UNWTO. International Recommendations for Tourism Statistics, 2008 (IRTS 2008). ST/ESA/STAT/SER.M/83/Rev.1. UN Department of Economic and Social Affairs Statistics Division and UNWTO. Madrid, New York, 2008.


Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2024, Випуск 1(30)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian