Назва:
|
Креативний менеджмент як домінанта інноваційних підприємств
|
Інші назви:
|
Creative management as dominant of innovative enterprises
|
Автори:
|
ОСТРОВСЬКА, Галина OSTROVSKA, Halyna
|
Бібліографічний опис:
|
Островська Г. Креативний менеджмент як домінанта інноваційних підприємств [Електронний ресурс] / Галина Островська // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 625-640. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf
|
Bibliographic description:
|
Ostrovska, H. (2021) Kreatyvnyi menedzhment yak dominanta innovatsiinykh pidpryiemstv [Creative management as dominant of innovative enterprises]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 625-640. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf
|
Журнал/збірник:
|
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
|
Випуск/№ :
|
2(25)
|
Дата публікації:
|
лис-2021
|
Дата подання:
|
жов-2021
|
Дата внесення:
|
26-вер-2022
|
Видавництво:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
|
Країна (код):
|
UA
|
Місце видання, проведення:
|
Тернопіль
|
Ідентифікатор ORCID:
|
https://orcid.org/0000-0002-9318-2258
|
DOI:
УДК:
|
https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.625
331.102.344
|
JEL:
|
D83 M13 M14 О15 О32
|
Ключові слова:
|
креативність креативний менеджмент нестандартні рішення творчий потенціал креативне мислення креативний лідер креативні технології організаційно-управлінські інновації інноваційний продукт creativity creative management non-standard decisions creative potential creative thinking creative leader creative technologies organizational and managerial innovations innovative product
|
Кількість сторінок:
|
16
|
Діапазон сторінок:
|
625-640
|
Початкова сторінка:
|
625
|
Кінцева сторінка:
|
640
|
Короткий огляд (реферат):
|
Роботу присвячено обґрунтуванню теоретико-методологічних засад, що визначають концептуальну платформу процесів креативного менеджменту як домінантної складової інноваційних підприємств. Розглянуто підходи до трактування поняття «креативний менеджмент». Обґрунтовано, що креативне мислення дає змогу змінити бачення світу, бачення стандарту, а також започатковує нові ідеї. Удосконалено принципи, механізми, інструменти та методи розробки і реалізації нестандартних управлінських рішень та управлінських новацій. Обґрунтовано науковий погляд на творчість як головний критерій і цільову функцію економічного та соціально-культурного розвитку. Виявлено особливості особистісної креативності як індивідуального капіталу, що забезпечується творчими людьми, які працюють в умовах високих технологій, сприяння талантам і толерантності. Доведено, що впровадження креативної системи управління на сучасних підприємствах дає змогу отримати конкурентні переваги не тільки у межах внутрішнього ринку, але й на просторах світових ринків. При цьому використання інструментарію креативного менеджменту дає змогу керівникам в оперативному порядку вирішувати проблеми і творчо підходити до управління бізнес-процесами. Впровадження вказаної концепції дає змогу створити для кожного підприємства життєздатну, ефективну керуючу систему, що забезпечує перманентну результативність формування та реалізації бізнес-процесів в усіх структурних підрозділах. Розроблено рекомендації в контексті розвитку креативного менеджменту на вітчизняних підприємствах, а також запропоновано механізми їх практичної реалізації. Запропоновані рекомендації автора можуть бути використані в контексті формування організаційно-економічного механізму забезпечення ефективного використання інтелектуального потенціалу інноваційних підприємств.
The article is devoted to the substantiation of theoretical and methodological principles that define the conceptual platform of creative management processes as a dominant component of innovative enterprises. Approaches to the "creative management" concept interpretation are reviewed. It is substantiated that creative thinking makes it possible to change the vision of the world, the vision of the standard, as well as initiates new ideas. The principles, mechanisms, tools and methods of development and implementation of non-standard management decisions and management innovations are improved. The scientific view upon the creativity as the main criterion and target function of economic and socio-cultural development is substantiated. Peculiarities of personality creativity as individual capital provided by creative people working in the conditions of high technologies, promotion of talents and tolerance are revealed. It is proved that the introduction of a creative management system in modern enterprises allows to obtain competitive advantages not only within the domestic market, but also in the world markets. At the same time, the use of creative management tools allows managers to solve problems and take a creative approach to business management processes quickly. The implementation of this concept makes it possible to create a viable, effective management system for each enterprise, which ensures the permanent effectiveness of the formation and realization of business processes in all departments. Recommendations in the context of creative management development at the domestic enterprises are worked out, and also mechanisms of their practical effectuation are offered. The author's proposed recommendations can be used in the context of the formation of organizational and economic mechanism to ensure the effective intellectual potential use in innovative enterprises.
|
Спонсорська підтримка:
|
The authors received no direct funding for this research.
|
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):
|
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38842
|
ISSN:
|
2223-3822
|
Власник авторського права:
|
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
|
URL-посилання пов’язаного матеріалу:
|
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf https://economic-journal.ideil.com/ content/files/1g/aj/1gajnap1sv71u5edmgsmr1j881j2im7g.pdf http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2015_5_13 http://www.msu.edu.ua/visn/wp-content/ uploads/2016/05/1-5-1-2016-21.pdf https://creativeeurope.in.ua/posts/new_creative_europe_programme http://www.management.com.ua/events/ bono.html https://www.rbc.ua/static/longread/davos_ukr/index.html https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-61-03 http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvd_2018_3_34 https://doi: 10.36477/2522-1205-2019-58-11 https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2020-40-6 http://www.managementconsultingnews.com/interview-jordan-ayan/ https://www. bcgperspectives.com/content/interviews/innovation_alan_iny_how_creativity_really_work https://www.oecd.org/sti/inno/39737401.pdf https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-4/171. https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167 http://2014.tr-ebrd.com/annex-5-2-key-prerequisites-for-knowledge-basedgrowth/
|
Перелік літератури:
|
1. Білецька, К. В. Засади формування креативного лідера як менеджера нового покоління. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2015. № 4. С. 58-64. URL: https://economic-journal.ideil.com/ content/files/1g/aj/1gajnap1sv71u5edmgsmr1j881j2im7g.pdf. https://doi.org/10.29038/2411-4014-2015-04-58-64 2. Галахова, Т. О. Моделювання стратегічного розвитку креативного компонента менеджменту міжнародних компаній у галузі програмного забезпечення та комп’ютерних послуг. Бізнес Інформ. 2015. № 5. С.78-87. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2015_5_13 3. Задорожнюк, Н. О., Беноєва, М. Х. Дослідження ключових понять креативного менеджменту. Науковий вісник Мукачівського державного університету. 2016. Вип. 1 (5). С. 132-135. URL: http://www.msu.edu.ua/visn/wp-content/ uploads/2016/05/1-5-1-2016-21.pdf 4. «Креативна Європа» 2021-2027. (2021). URL: https://creativeeurope.in.ua/posts/new_creative_europe_programme 5. Майстер-клас Едварда де Боно “Курс креативного мислення в менеджменті” URL: http://www.management.com.ua/events/ bono.html 6. Маніфест Давосу-2020. URL: https://www.rbc.ua/static/longread/davos_ukr/index.html (дата звернення: 09.09.2020) 7. Островська, Г. Й. Самонавчальна організація: нова управлінська парадигма. Соціальна економіка. 2021. Вип. 61. С. 26-41. doi: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-61-03. 8. Прогнімак, О. Д. Креативне майбутнє України: перспективи і перешкоди. Економічний вісник Донбасу. 2018. № 3 (53). С.212-227. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvd_2018_3_34 9. Свидрук І. І, Турянський Ю. І. Соціально-економічне підґрунтя креативного менеджменту організації. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2019. № 58. С.76-81. Doi: https://doi: 10.36477/2522-1205-2019-58-11 10. Соловйов І. О. Шашкова Н. І. Креативний менеджмент як домінантна складова економіки творчості. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2020. Вип 40. С. 36-40. doi: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2020-40-6 11. Ayan, J. Creativity on Demand. (2012). URL: http://www.managementconsultingnews.com/interview-jordan-ayan/ 12. Edvinsson, L. Corporate Longitude: Navigation the Knowledge Economy, Bookhouse & Pearson, Stockholm. 2002. London. 13. Iny, A. (2014). How Does Creativity Really Work? URL: https://www. bcgperspectives.com/content/interviews/innovation_alan_iny_how_creativity_really_work 14. NESTA “Making Innovation Flourish”, Hidden Innovation. How Innovation Happens in Six ‘Low Innovation’ Sectors, Research report, 2007. URL: https://www.oecd.org/sti/inno/39737401.pdf 15. Ostrovska H. Y., Maliuta L. Ya., Sherstiuk R. Р., Lutsykiv I. V., Yasinetska I. А. Development of intellectual potential at systematic paradigm of knowledge management. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020, (4). Р. 171-178. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-4/171. 16. Ostrovska H. Yo., Sherstiuk R. P., Tsikh H. V., Demianyshyn V. H., Danyliuk-Chernykh I. M. Conceptual Principles of Learning Organization Building. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2021, № 3. С. 167-172. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167 17. The European Bank for Reconstruction and Development’s. Transition report 2014. Innovation in Transition. Annex 5.2. Key prerequisites for knowledge-based growth. URL: http://2014.tr-ebrd.com/annex-5-2-key-prerequisites-for-knowledge-basedgrowth/ 18. Xu, F., McDonnell, G., Nash, W. (2005). A survey of creativety courses at universities in principal countries. Journal of Creative Behavior, vol. 39, no. 2, рр. 75-88. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.2005.tb01251.x
|
References:
|
1. Biletska, Katerina. (2015). Zasady formuvannya kreatyvnoho lidera yak menedzhera novoho pokolinnya. [Bases of Forming of Leader as Manager of New Generation], no. 4, рр. 58–64. Available at: https://economic-journal.ideil.com/ content/files/1g/aj/1gajnap1sv71u5edmgsmr1j881j2im7g.pdf [In Ukrainian]. https://doi.org/10.29038/2411-4014-2015-04-58-64 2. Galakhova, T. O. Modelyuvannya stratehichnoho rozvytku kreatyvnoho komponenta menedzhmentu mizhnarodnykh kompaniy u haluzi prohramnoho zabezpechennya ta kompʺyuternykh posluh [Modeling of Strategic Development of Creative Component of Management of International Companies in the Software and Computer Services Sector]. Biznes Inform. 2015. № 5. С. 78-87. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2015_5_13 [In Ukrainian]. 3. Zadorozhnyuk, N. O, Benoeva, M. H. (2016). Doslidzhennya klyuchovykh ponyatʹ kreatyvnoho menedzhmentu [Research of the key creative management concepts. Research of key concepts of creative management]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University, vol. 1 (5). рр. 132-135. Available at: http://www.msu.edu.ua/visn/wp-content/ uploads/2016/05/1-5-1-2016-21.pdf [In Ukrainian]. 4. Creative Europe 2021–2027. (2021). Available at: https://creativeeurope.in.ua/posts/new_creative_europe_programme 5. Mayster-klas Edvarda de Bono “Kurs kreatyvnoho myslennya v menedzhmenti” [Master class “Creative thinking course in management" by Edward de Bono”]. Available at: http://www.management.com.ua/events/ bono.html [In Ukrainian]. 6. Davos Manifesto 2020, vol. 1. Available at: https://www.rbc.ua/static/longread/davos_ukr/index.html 7. Ostrovska, H. (2021). Learning organization: a new management paradigm. Social Economics, vol. 61, рр. 26-41. doi: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-61-03 [In Ukrainian]. 8. Prohnimak, O. D. (2018). Kreatyvne maibutnie Ukrainy: perspektyvy i pereshkody [Creative future of Ukraine: prospects and obstacles]. Economic Bulletin of Donbass, no. 3 (53), рр. 212-227. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvd_2018_3_34 [In Ukrainian]. 9. Svydruk, І. І., Turyanskyy Y. I. (2019). Sotsialʹno-ekonomichne pidgruntya kreatyvnoho menedzhmentu orhanizatsiyi [Socio-economic foundation of the creative management of the organization]. Herald of Lviv University of Trade and Economics. Economic Sciences, no. 58, рр. 76-81. Doi: 10.36477/2522-1205-2019-58-11 [In Ukrainian]. 10. Soloviov, Ihor, Shashkova, Nina. (2020). Kreatyvnyy menedzhment yak dominantna skladova ekonomiky tvorchosti [Creative management as a dominant element of the economy of creativity]. Scientific Bulletin of Kherson State University, vol. 40, рр. 36-40. Doi: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2020-40-6 [In Ukrainian]. 11. Ayan, J. Creativity on Demand. (2012). Available at: http://www.managementconsultingnews.com/interview-jordan-ayan/ 12. Edvinsson, L. (2002). Corporate Longitude: Navigation the Knowledge Economy, Bookhouse & Pearson, Stockholm. London. 13. Iny, A. (2014). How Does Creativity Really Work? Available at: https://www.bcgperspectives.com/ content/interviews/innovation_alan_iny_how_creativity_really_work 14. NESTA “Making Innovation Flourish”, Hidden Innovation. How Innovation Happens in Six ‘Low Innovation’ Sectors, Research report, 2007. Available at: https://www.oecd.org/sti/inno/39737401.pdf 15. Ostrovska, H. Y. Maliuta, L. Ya, Sherstiuk, R. Р, Lutsykiv, I. V., & Yasinetska, I. А. (2020). Development of intellectual potential at systematic paradigm of knowledge management. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (4), pp. 171-178. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-4/171. 16. Ostrovska H. Yo., Sherstiuk R. P., Tsikh H. V., Demianyshyn V. H., Danyliuk-Chernykh I. M. (2021). Conceptual Principles of Learning Organization Building. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, № 3. С. 167-172. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/16 17. The European Bank for Reconstruction and Development’s. Transition report 2014. Innovation in Transition. Annex 5.2. Key prerequisites for knowledge-based growth. Available at: http://2014.tr-ebrd.com/annex-5-2-key-prerequisites-for-knowledge-basedgrowth/ 18. Xu, F., McDonnell, G., Nash, W. (2005). A survey of creativety courses at universities in principal countries. Journal of Creative Behavior, vol. 39, no. 2, рр. 75-88. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.2005.tb01251.x
|
Тип вмісту:
|
Article
|
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)
|