Опубліковано черговий випуск журналу 1 (30) 2024

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії

Назва: 


Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії


Інші назви: 


Netiquette: the company business environment in times of a pandemic


Автори: 


Химич, Ірина
Тимошик, Наталія
Винник, Тетяна
Подвірна, Тетяна
Khymych, Iryna
Tymoshyk, Nataliia
Vynnyk, Tetiana
Podvirna, Tetiana


Приналежність: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., Ternopil, 46001, Ukraine


Бібліографічний опис: 


Химич І. Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії [Електронний ресурс] / Ірина Химич, Наталія Тимошик, Тетяна Винник, Тетяна Подвірна // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 345-354. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf


Bibliographic description: 


Khymych, I., Tymoshyk, N., Vynnyk, T. & Podvirna, T. (2021) Netyket: biznes-seredovyshche kompanii v umovakh pandemii [Netiquette: the company business environment in times of a pandemic]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 345-354. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf


Журнал/збірник: 


Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ : 


2(25)


Дата публікації:

 

лис-2021


Дата подання: 


жов-2021


Дата внесення:

 

21-вер-2022


Видавництво: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код): 


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


Ідентифікатор ORCID: 


http://orcid.org/0000-0002-2728-2007
http://orcid.org/0000-0003-2089-0648
http://orcid.org/0000-0002-8390-3613
http://orcid.org/0000-0001-9878-762X


DOI:


УДК: 


https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.345


331
338


JEL: 


M00
M14


Ключові слова:

 

нетикет
корпоративна культура
ділова культура
бізнес-середовище
віртуальне спілкування
комунікаційний процес
пандемія
netiquette
corporate culture
business culture
business environment
virtual communication
communication process
pandemic


Кількість сторінок: 


10


Діапазон сторінок: 


345-354


Початкова сторінка: 


345


Кінцева сторінка: 


354


Короткий огляд (реферат): 


В даній статті представлено особливості поняття «нетикет». Досліджено, що дане поняття не є новим: «нетикет» сформувався в світі в середині 80-х років ХХ ст. на основі слів «мережа» та «етикет». Проте, наявність пандемії, що виникла в світі, «змусила» бізнес запрацювати кардинально по-іншому: в певному розумінні «віртуально». За цих умов нетикет стає невід’ємним атрибутом загальної корпоративної культури компаній: застосовується як необхідний елемент комунікаційного процесу при віртуальному діловому спілкуванні між працівниками. Визначено, що поняття «нетикет»: виникло та розвивалося у зв’язку із глобальною комп’ютеризацією в світі; забезпечує нові можливості на нові виклики часу; відображає ділову культуру поведінки у віртуальному бізнес-середовищі; враховує певні традиційно-етичні та культурні принципи та правила спілкування в цілому. Нетикет є новим елементом загальної ділової культури спілкування та складовою корпоративної культури компанії: віртуальна ділова культура. Виявлено, що основними елементами нетикету віртуального бізнес-середовища компанії є: грамотність, оперативність, чіткість, лаконічність, точність, правила, традиції, звичаї, психологія ділового спілкування. Дані елементи перебувають у взаємозв’язку та взаємодоповнюють один одного. Описано категорії нетикету: психологічну, емоційну, технічну, адміністративну. Представлено та описано десять основних правил нетикету для віртуальної ділової комунікації. Дані правила сформовано на основі інформації із книги «Netiquette» (Virginia Shea, 1994). Першочергово ці правила стосувалися поведінки звичайного користувача у віртуальному середовищі. У зв’язку із постійним глобальним розвитком бізнес-середовища, ці правила віднайшли свою беззаперечну актуальність у межах віртуальної ділової комунікації. На даний час багато бізнес-завдань найкраще, найлегше, найзручніше та найшвидше виконувати за допомогою Інтернет-мережі. Тому, дані правила доцільно трансформувати в певний набір правил нетикету щодо бізнес-спілкування у віртуальному діловому середовищі: кодекс нетикету компанії. Визначено, що нетикет є важливим фактором для розвитку та діяльності бізнесу в цілому: від рівня його застосування залежать майбутні результати. Пандемія не тільки посприяла розвитку онлайн діяльності, але як певний ідентифікатор, відобразила загальний стан корпоративної культури компаній.


This article presents the concept features of «netiquette». The concept is not new: «netiquette» has been defined and proved in the world in the mid-80s of the twentieth century based on the word’s «network» and «etiquette». However, the existence of a pandemic world, «forced» the business to start to work in a fully different way: in a meaning, «virtually». Under these conditions, netiquette becomes a required attribute of the overall corporate culture of companies: it is used as the necessary communication process element in virtual business communication channels between employees. The concept of «netiquette» has been defined: configured and developed in connection with global computerization in the world; provides new opportunities for new time challenges; reflects the behavior business culture in a virtual business environment; takes into account certain traditional ethical and cultural principles and rules of communication in general aspects. Netiquette is a new element of the general communication business culture and a component of the corporate culture of the company: virtual business culture. The main elements of the netiquette of the virtual business environment of the company are literacy, efficiency, clarity, conciseness, accuracy, rules, traditions, customs, business communication psychology. These elements are interconnected and complementary. The categories of netiquette are described: psychological, emotional, technical, administrative. Ten basic rules of netiquette for virtual business communication are presented and described. These rules are based on the information from the book «Netiquette» (Virginia Shea, 1994). These rules primarily concerned the average user behavior in a virtual environment. Due to the constant global development of the business environment, these rules have found their undeniable relevance in the virtual business communication context. Currently, many business tasks are best, easiest, most convenient, and fastest to perform via the Internet. Therefore, these rules should be transformed into a set of netiquette rules for business communication in a virtual business environment: the company’s netiquette code. It is determined that netiquette is an important factor for the development and operation of the business in general: the level of its application depends on future results. The pandemic not only contributed to the development of online activities but as a definite identifier, reflected the general and common state of the corporate culture of companies.

Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38781


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу: 


http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf
https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120
https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdf
http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712
http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html
https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dE
http://www.albion.com/netiquette/book/index.html


Перелік літератури: 


1. Касич А. О., Хижняк С. С. Сучасне трактування концепції організаційної культури підприємства. Економіка та суспільство. № 22. 2020. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120
2. Козинець І. І. Особливості віртуального спілкування. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. № 2 (12). 2016. С. 71-75. URL: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdf

https://doi.org/10.32342/2522-4115-2016-0-12-71-75

3. Колянко О. В. Структура корпоративної культури організації. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. № 62. 2021. С. 81-85. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712

https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-62-11

4. Культура спілкування у мережі. 2018. URL: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html
5. Нетикет. Етикет інтернету. 2015. URL: https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dE
6. Virginia Shea. Netiquette. 1994. URL: http://www.albion.com/netiquette/book/index.html


References: 


1. Kasych Alla & Khiznyak Svitlana (2020). Suchasne traktuvannia kontseptsii orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva [Modern interpretation of the concept of organizational culture enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society]. Vol. 22. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120 (accessed 20 September 2021) (in Ukrainian)
2. Kozynetc I. I. (2016). Osoblyvosti virtualnoho spilkuvannia [Features of virtual communication]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia [Bulletin of Alfred Nobel University]. Vol. 2 (12). P. 71-75. Available at: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdf (accessed 20 September 2021) (in Ukrainian)

https://doi.org/10.32342/2522-4115-2016-0-12-71-75

3. Kolyanko O. V. (2021). Struktura korporatyvnoi kultury orhanizatsii [Structure of corporate culture of an organization]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu [Herald of Lviv University]. Vol. 62. P. 81-85. Available at: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712 (accessed 22 September 2021) (in Ukrainian)

https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-62-11

4. Kultura spilkuvannia u merezhi (2018) [Network communication culture]. Available at: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html (accessed 3 October 2021) (in Ukrainian)
5. Netyket. Etyket internetu (2015) [Netiquette. Internet etiquette]. Available at: https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dE (accessed 3 October 2021) (in Ukrainian)
6. Virginia Shea (1994). Netiquette. Available at: http://www.albion.com/netiquette/book/index.html (accessed 21 September 2021) (in English)


Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian