Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії
Назва: |
Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії |
Інші назви: |
Netiquette: the company business environment in times of a pandemic |
Автори: |
Химич, Ірина |
Приналежність: |
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна |
Бібліографічний опис: |
Химич І. Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії [Електронний ресурс] / Ірина Химич, Наталія Тимошик, Тетяна Винник, Тетяна Подвірна // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 345-354. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf |
Bibliographic description: |
Khymych, I., Tymoshyk, N., Vynnyk, T. & Podvirna, T. (2021) Netyket: biznes-seredovyshche kompanii v umovakh pandemii [Netiquette: the company business environment in times of a pandemic]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 345-354. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf |
Журнал/збірник: |
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" |
Випуск/№ : |
2(25) |
Дата публікації:
|
лис-2021 |
Дата подання: |
жов-2021 |
Дата внесення:
|
21-вер-2022 |
Видавництво: |
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна) |
Країна (код): |
UA |
Місце видання, проведення: |
Тернопіль |
Ідентифікатор ORCID: |
http://orcid.org/0000-0002-2728-2007 |
DOI: УДК: |
https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.345 331 |
JEL: |
M00 |
Ключові слова:
|
нетикет |
Кількість сторінок: |
10 |
Діапазон сторінок: |
345-354 |
Початкова сторінка: |
345 |
Кінцева сторінка: |
354 |
Короткий огляд (реферат): |
В даній статті представлено особливості поняття «нетикет». Досліджено, що дане поняття не є новим: «нетикет» сформувався в світі в середині 80-х років ХХ ст. на основі слів «мережа» та «етикет». Проте, наявність пандемії, що виникла в світі, «змусила» бізнес запрацювати кардинально по-іншому: в певному розумінні «віртуально». За цих умов нетикет стає невід’ємним атрибутом загальної корпоративної культури компаній: застосовується як необхідний елемент комунікаційного процесу при віртуальному діловому спілкуванні між працівниками. Визначено, що поняття «нетикет»: виникло та розвивалося у зв’язку із глобальною комп’ютеризацією в світі; забезпечує нові можливості на нові виклики часу; відображає ділову культуру поведінки у віртуальному бізнес-середовищі; враховує певні традиційно-етичні та культурні принципи та правила спілкування в цілому. Нетикет є новим елементом загальної ділової культури спілкування та складовою корпоративної культури компанії: віртуальна ділова культура. Виявлено, що основними елементами нетикету віртуального бізнес-середовища компанії є: грамотність, оперативність, чіткість, лаконічність, точність, правила, традиції, звичаї, психологія ділового спілкування. Дані елементи перебувають у взаємозв’язку та взаємодоповнюють один одного. Описано категорії нетикету: психологічну, емоційну, технічну, адміністративну. Представлено та описано десять основних правил нетикету для віртуальної ділової комунікації. Дані правила сформовано на основі інформації із книги «Netiquette» (Virginia Shea, 1994). Першочергово ці правила стосувалися поведінки звичайного користувача у віртуальному середовищі. У зв’язку із постійним глобальним розвитком бізнес-середовища, ці правила віднайшли свою беззаперечну актуальність у межах віртуальної ділової комунікації. На даний час багато бізнес-завдань найкраще, найлегше, найзручніше та найшвидше виконувати за допомогою Інтернет-мережі. Тому, дані правила доцільно трансформувати в певний набір правил нетикету щодо бізнес-спілкування у віртуальному діловому середовищі: кодекс нетикету компанії. Визначено, що нетикет є важливим фактором для розвитку та діяльності бізнесу в цілому: від рівня його застосування залежать майбутні результати. Пандемія не тільки посприяла розвитку онлайн діяльності, але як певний ідентифікатор, відобразила загальний стан корпоративної культури компаній.
|
Спонсорська підтримка: |
The authors received no direct funding for this research. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): |
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38781 |
ISSN: |
2223-3822 |
Власник авторського права: |
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: |
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf |
Перелік літератури: |
1. Касич А. О., Хижняк С. С. Сучасне трактування концепції організаційної культури підприємства. Економіка та суспільство. № 22. 2020. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120 https://doi.org/10.32342/2522-4115-2016-0-12-71-75 3. Колянко О. В. Структура корпоративної культури організації. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. № 62. 2021. С. 81-85. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712 https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-62-11 4. Культура спілкування у мережі. 2018. URL: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html |
References: |
1. Kasych Alla & Khiznyak Svitlana (2020). Suchasne traktuvannia kontseptsii orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva [Modern interpretation of the concept of organizational culture enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society]. Vol. 22. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120 (accessed 20 September 2021) (in Ukrainian) https://doi.org/10.32342/2522-4115-2016-0-12-71-75 3. Kolyanko O. V. (2021). Struktura korporatyvnoi kultury orhanizatsii [Structure of corporate culture of an organization]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu [Herald of Lviv University]. Vol. 62. P. 81-85. Available at: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712 (accessed 22 September 2021) (in Ukrainian) https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-62-11 4. Kultura spilkuvannia u merezhi (2018) [Network communication culture]. Available at: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html (accessed 3 October 2021) (in Ukrainian) |
Тип вмісту: |
Article |
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25) |