Опубліковано черговий випуск журналу 1 (30) 2024

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Конкурентні переваги як основа успішної стратегії розвитку організації

Назва: 


Конкурентні переваги як основа успішної стратегії розвитку організації


Інші назви: 


Competitive advantages as the basis of a successful organizational strategy


Автори: 


Кирич, Наталія
Юрик, Наталія
Шведа, Наталія
Kyrych, Nataliia
Yuryk, Nataliia
Shveda, Nataliia


Приналежність: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine


Бібліографічний опис: 


Кирич Н. Конкурентні переваги як основа успішної стратегії розвитку організації [Електронний ресурс] / Наталія Кирич, Наталія Юрик, Наталія Шведа // Соціально- економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 334-344. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21knbsro.pdf


Bibliographic description: 


Kyrych, N., Yuryk, N. & Shveda, N. (2021) Konkurentni perevahy yak osnova uspishnoi stratehii rozvytku orhanizatsii [Competitive advantages as the basis of a successful organizational strategy]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 334-344. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21knbsro.pdf


Журнал/збірник:

 

Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ : 


2(25)


Дата публікації: 


лис-2021


Дата подання: 


жов-2021


Дата внесення: 


22-вер-2022


Видавництво: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код): 


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


Ідентифікатор ORCID: 


http://orcid.org/0000–0001–7728-9787
http://orcid.org/0000-0002-1672-3049
http://orcid.org/0000-0002-0278-3243


DOI:


УДК: 


https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.334


658.5


JEL: 


M210


Ключові слова:

 

стратегія
організація
конкурентна перевага
конкурентна позиція
розвиток
операційна ефективність
strategy
organization
competitive advantage
competitive position
development
operational efficiency


Кількість сторінок: 


11


Діапазон сторінок: 


334-344


Початкова сторінка: 


334


Кінцева сторінка: 


344


Короткий огляд (реферат): 


В статті розглянуто суть конкурентних переваг організації і вказано, що наявність переваги в певній сфері свідчить про успішність організації в порівнянні з конкурентами. Конкурентну перевагу можна побачити (виявити) при порівнянні власної організації із конкурентами. Важливим і необхідним елементом виникнення і подальшого формування конкурентних переваг є ефективна стратегія (зокрема конкурентна) організації. В статті вказано, що конкурентна перевага є складовою частиною стратегічного потенціалу організації та основою міцної конкурентної позиції підприємства й визначає характер її стратегії. Використання інновацій сьогодні є головним інструментом досягнення конкурентоспроможності та формування конкурентних переваг організації, що дає їй змогу вивчити ринкові можливості, зробити спробу виділення на фоні аналогічних послуг конкурентів і заповнити конкретні сегменти ринку. В статті визначено, що формування нових конкурентних переваг є найважливішим моментом у досягненні організацією сталої конкурентної позиції на ринку та власного успіху. Конкурентна позиція - порівняльна характеристика основних ринкових параметрів організації в сучасних умовах та її продукції щодо конкурента. Визначення власної конкурентної позиції являє собою перший крок для конкурентного аналізу і розробки майбутньої стратегії розвитку організації. В досліджено, що фахівці виділяють кілька ступенів конкурентної позиції: домінуюча, сильна, сприятлива, надійна, слабка, нежиттєздатна. Для організації, яка планує свою діяльність і старається зберегти домінуючу чи сильну конкурентну позицію, запропоновано впроваджувати такі типи стратегії: стратегію диференціації; стратегію досліджень; стратегію, орієнтовану на клієнта; мінімізацію витрат; адаптивну стратегію. В статті вказано, що втримання сильної позиції може відбутися тоді, коли компанія перемогла своїх конкурентів-суперників власними унікальними відмінностями і вона здатна ці відмінності зберігати і надалі. Як основу для успіху та конкурентних переваг запропоновано кожній організації звертати особливу увагу на операційну ефективність, тобто ефективність, за допомогою якої підприємство здійснює краще виконання тих самих видів діяльності, що й його конкуренти.


In the article the competitive advantages essence of the organization is considered and it stated the advantages presence in a particular area indicates the success of the organization compared to competitors. Competitive advantage can be seen (discovered) in comparing your own organization with competitors. An important and necessary element of the competitive advantage formation and further development is an effective strategy (including competitive) of the organization. In the article, it stated that competitive advantage is an integral part of the organization strategic potential and the basis of organization strong competitive position and determines the nature of its strategy. Today the innovation using is the main tool for achieving competitiveness and competitive advantage of the organization, that allows exploring market opportunities, tries to stand out from similar services of competitors and fill specific market segments. In the article, it defined that the new competitive advantages formation is the most important moment in the organization to achieve a stable competitive position in the market and its own success. Competitive position is a comparative description of the organization main market parameters in modern conditions and its products relative to the competitor. Determining your own competitive position is the first step for competitive analysis and organization’s future strategy development. It is investigated that experts distinguish several degrees of competitive position: dominant, strong, favorable, reliable, weak, and unviable. For an organization that plans its activities and tries to maintain a dominant or strong competitive position, it is proposed to implement the following types of strategy: differentiation strategy; research strategy; customer-oriented strategy; cost minimization; adaptive strategy. In the article, it stated that maintaining a strong position could occur when the company has defeated its rivals by its own unique differences and it is able to maintain these differences in the future. As a basis for success and competitive advantage, each organization is offered to pay strong attention to operational efficiency, ie efficiency with which the company performs better the same activities as its competitors.


Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38783


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу: 


http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21knbsro.pdf
https://www.pwc.com/ua/uk/services/consulting/operational-excellence.html


Перелік літератури: 


1. Бондаренко С. М., Лісовський М. Ю. Конкурентні переваги – унікальні особливості сучасних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Випуск 15, частина 1. 2017. С. 42-45.
2. Зось-Кіор М. В., Брижань К. О. Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах нестабільності. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2017. № 6. С. 62–65.
3. Касич А. О., Глущенко Д. О. Теоретичні та практичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та держава. 2016. №11. С. 65–70.
4. Котлик А. В. Дослідження сутності ключових понять теорії конкурентоспроможності підприємства та зв’язків між ними. Управління розвитком. 2011. №4. С.135-136
5. Лупак Р. Л., Васильців Т. Г. Конкурентоспроможність підприємства : навч. посіб. Львів : Видавництво ЛКА, 2016. 484 с.
6. Микитюк О. Конкурентні переваги підприємств в коопераційних відносинах. ВІСНИК Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2013. №10(151). С. 83–88.

https://doi.org/10.17721/1728-2667.2013/151-10/18

7. Нечитайло Д. Операційна ефективність. URL: https://www.pwc.com/ua/uk/services/consulting/operational-excellence.html
8. Іванов Ю. Б., Кизим М. О., Тищенко О. М., Іванова О. Ю., Ревенко О. В. , Чечетова-Терашвілі Т. М. Управління конкурентоспроможністю підприємства: Підручник. Харків: ВД «ІНЖЕК», 2010. 320 с.


References: 


1. Bondarenko S. M., Lisovskyi M. Yu. (2017) Konkurentni perevahy – unikalni osoblyvosti suchasnykh pidpryiemstv. [Competitive advantages as unique features of modern enterprises] Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. (15/1). pp.42-45. [Іn Ukrainian].
2. Zos-Kior M. V., Bryzhan K. O. (2017) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva v umovakh nestabilnosti. [Enterprise competitiveness management in conditions of instability] Mizhnarodnyy̆ naukovyy̆ zhurnal «Internauka». Seriia: «Ekonomichni nauky» (6). pp. 62–65. [Іn Ukrainian].
3. Kasych A. O., Hlushchenko D. O. (2016) Teoretychni ta praktychni aspekty upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Theoretical and practical aspects of enterprise competitiveness management] Ekonomika ta derzhava. (11) pp. 65–70. [Іn Ukrainian].
4. Kotlyk A. V. (2011) Doslidzhennia sutnosti kliuchovykh poniat teorii konkurentospromozhnosti pidpryiemstva ta zviazkiv mizh nymy [Exploring the key concepts essence of the enterprise competitiveness theory and the relationships between them] Upravlinnia rozvytkom (4) pp.135-136. [Іn Ukrainian].
5. Lupak R. L., Vasyltsiv T. H. (2016) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: navch. posib. [Competitiveness of the enterprise: textbook] Lviv : Vydavnytstvo LKA. 484 pp. [Іn Ukrainian].
6. Mykytiuk O. (2013) Konkurentni perevahy pidpryiemstv v kooperatsiinykh vidnosynakh [Competitive advantages of enterprises in cooperative relations] VISNYK Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka (10(151)). pp. 83–88. [Іn Ukrainian].

https://doi.org/10.17721/1728-2667.2013/151-10/18

7. Nechytailo D. Operatsiina efektyvnist [Operational efficiency] URL: https://www.pwc.com/ua/uk/services/consulting/operational-excellence.html [Іn Ukrainian].
8. Ivanov Yu. B., Kyzym M. O., Tyshchenko O. M., Ivanova O. Yu., Revenko O. V., Chechetova-Terashvili T. M. (2010) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva: Pidruchnyk [Enterprise Competitiveness Management: Textbook] Kharkiv: VD «INZhEK». 320 pp. [Іn Ukrainian].


Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian