КОНКУРЕНТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ РИНКОВИХ УМОВАХ
Назва: |
Конкурентний потенціал підприємства в сучасних ринкових умовах |
Інші назви: |
Competitive potential of the enterprise in the current market conditions |
Автори: |
Крамар, Ірина |
Приналежність: |
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна |
Бібліографічний опис: |
Крамар І., Гапон В. Конкурентний потенціал підприємства в сучасних ринкових умовах. Соціально-економічні проблеми і держава. 2024. Вип. 1 (30). С. 118-130. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24kiysru.pdf |
Bibliographic description: |
Kramar, I. & Hapon, V (2024) Competitive potential of the enterprise in the current market conditions. Socio-Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 30, no. 1, pp. 118-130. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24kiysru.pdf |
Журнал/збірник: |
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" |
Випуск/№: |
1(30) |
Дата публікації: |
чер-2024 |
Дата подання: |
тра-2024 |
Дата внесення: |
29-лип-2024 |
Видавництво:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна) |
Країна (код):
|
UA |
Місце видання, проведення: |
Тернопіль |
Ідентифікатор ORCID: |
https://orcid.org/0000-0001-5768-988X |
DOI: |
https://doi.org/10.33108/sepd2024.01.118 |
УДК: |
339.137.22 |
JEL: |
D21 |
Ключові слова: |
конкурентний потенціал |
Кількість сторінок: |
13 |
Діапазон сторінок: |
118-130 |
Початкова сторінка: |
118 |
Кінцева сторінка: |
130 |
Короткий огляд (реферат): |
В статті здійснено комплексне дослідження конкурентного потенціалу підприємства в сучасних умовах. Розглянуто різноманітні підходи науковців до визначення дефініції «конкурентний потенціал», визначено основні завдання оцінювання конкурентного потенціалу підприємства. Акцентовано увагу на необхідності формування та розвитку конкурентного потенціалу підприємства, враховуючи його основні складові (виробничий, трудовий, фінансовий, маркетинговий, управлінський, інноваційний потенціали). Представлено основні принципи формування конкурентного потенціалу та подано найбільш важливі його характеристики, зокрема: систематизованості, взаємоузгодженості, адаптивності, інноваційності, інтеграції внутрішніх ресурсів та можливостей, раціонального використання ресурсів, високого конкурентного статусу, досягнення поставлених цілей, впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, підтримки на різних етапах життєвого циклу підприємства. Здійснено аналіз основних чинників внутрішнього та зовнішнього середовищ впливу на конкурентний потенціал підприємства. Представлено методичні підходи, щодо оцінювання конкурентного потенціалу підприємства. З’ясовано мету, основні завдання та показники оцінювання конкурентного потенціалу. Представлено складові інтегрального показника оцінювання конкурентного потенціалу. Запропоновано послідовність та шкалу оцінювання конкурентного потенціалу, яка включає різні ранги підприємств у відповідності до рівня конкурентного потенціалу (високий, вище середнього, середній, нижче середнього, низький), що дає можливість дослідити стан та охарактеризувати рівень конкурентного потенціалу підприємства. На підставі даної оцінки можливо визначити стратегії функціонування та розвитку підприємства для забезпечення зростання його конкурентного потенціалу у стратегічній перспективі.
|
Спонсорська підтримка: |
The authors received no direct funding for this research. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): |
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46165 |
ISSN: |
2223-3822 |
Власник авторського права: |
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: |
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24kiysru.pdf |
Перелік літератури: |
1. Гращенко І. С., Прищепа Н. П. Формування конкурентного потенціалу підприємств за умов зростання міжнародної конкуренції. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. Вип. 4. 2016. С. 118 -122. |
References: |
1. Hrashchenko, I. S., Pryshchepa, N. P. (2016) Formuvannia konkurentnoho potentsialu pidpryiemstv za umov zrostannia mizhnarodnoi konkurentsii [Formation of the enterprises’ competitive potential under the conditions of growing international competition]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. Vyp.4. Pp. 118 -122. |
Тип вмісту: |
Article |
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2024, Випуск 1(30) |