Опубліковано черговий випуск журналу 1 (30) 2024

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Особливості мотивації підприємницької діяльності та чинники її розвитку

Назва: 


Особливості мотивації підприємницької діяльності та чинники її розвитку


Інші назви: 


Peculiarities of entrepreneurship motivation and factors of its development


Автори: 


Періг, Ірина
Кулєшова, Ірина
Perig, Iryna
Kuleshova, Irina


Приналежність: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., Ternopil, 46001, Ukraine


Бібліографічний опис: 


Періг І. Особливості мотивації підприємницької діяльності та чинники її розвитку [Електронний ресурс] / Ірина Періг, Ірина Кулєшова // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 73-80. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21pimcjr.pdf


Bibliographic description: 


Perig, I. & Kuleshova, I. (2021) Osoblyvosti motyvatsii pidpryiemnytskoi diialnosti ta chynnyky yii rozvytku [Peculiarities of entrepreneurship motivation and factors of its development]. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 73-80. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21pimcjr.pdf


Журнал/збірник: 


Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ : 


2(25)


Дата публікації: 


лис-2021


Дата подання: 


жов-2021


Дата внесення: 


22-лип-2022


Видавництво:

 

Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код): 


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


DOI:


УДК: 


https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.073

 

159.9


JEL: 


J23


Ключові слова: 


мотивація
підприємницька діяльність
мотиви
мотиви діяльності
підприємець
motivation
business
motives
motives of the entrepreneur


Кількість сторінок: 


8


Діапазон сторінок: 


73-80


Початкова сторінка: 


73


Кінцева сторінка: 


80


Короткий огляд (реферат): 


Робота присвячена дослідженню актуальних і практичних проблем щодо мотивації підприємницької діяльності. Розкрито сутність підприємницької діяльності; визначено особливості мотивації підприємницької діяльності та чинників, які впливають на її розвиток; проведено аналіз основних мотивів підприємницької діяльності, представлено ієрархію мотивів; визначено структуру мотивації підприємницької діяльності; виявлено основні типи підприємців за мотивацією підприємницької діяльності; проаналізовано динаміку мотивів підприємництва в процесі розвитку діяльності; з’ясовано зв’язок мотивації із успішністю власне підприємницької діяльності та особистісним успіхом підприємця. Автори зазначають, що при вивченні мотивації підприємницької діяльності важливим є застосування змістовно-ієрархічного підходу, що дозволив дослідити ієрархію мотивів діяльності та, виявляючи структурні зв’язки між мотивами, виявити структуру мотивації. У статті наводяться основні мотиви підприємницької діяльності: мотиви комерційного успіху, прагнення свободи і незалежності та прагнення самореалізації З’ясовано, що підприємницька діяльність спрямована на отримання прибутку і має такі ознаки: ознака свободи і незалежності, ознака ініціативи та активності, ознака інноваційності та ризику. Обґрунтовано, що до безпосередніх мотивів підприємницької діяльності належать: мотиви комерційного успіху; мотиви свободи і незалежності; мотиви ініціативи і активності; мотиви інноваційності і ризику. Зокрема, до опосередкованих мотивів підприємницької діяльності віднесено: мотиви самореалізації; мотиви поваги і самоповаги; мотиви соціальних контактів і групової належності; мотиви вимушеності. На мезорівні аналізу виділено організаційні чинники мотивації підприємницької діяльності: сфера підприємницької діяльності; стаж діяльності підприємця; кількість працівників приватного підприємства; структура організації; організаційна культура; трудові та соціальні відносини тощо. Визначено на мікрорівні соціально-демографічні та особистісні чинники мотивації підприємницької діяльності. До соціально-демографічних чинників слід віднести: вік підприємця, стать підприємця, сімейний статус, освіту тощо.


The research paper is devoted to investigation of actual and practical problems of entrepreneurship motivation. These sense of entrepreneurship is decided; entrepreneurship features and motivation factors that influence its development are defined; analyze is of the business activities main reasons are presented; the entrepreneur ship motivation structure is shown; basic types of entrepreneurship motivation and dynamics of motivation in the development of business activity are analyzed; relationship between business and personal successes presented. The authors note that when studying the motivation of entrepreneurial activity, it is important to apply a content-hierarchical approach, which allowed to explore the hierarchy of motives and, revealing the structural links between motives, to identify the structure of motivation. It is substantiated that the direct motives of entrepreneurial activity include: motives of commercial success; motives of freedom and independence; motives of initiative and activity; motives for innovation and risk. In particular, the indirect motives of entrepreneurial activity include: motives of self-realization; motives of respect and self-esteem; motives of social contacts and group affiliation; motives of compulsion. At the meso level of the analysis the organizational factors of motivation of business activity are allocated: sphere of business activity; experience of the entrepreneur; number of employees of a private enterprise; organization structure; organizational culture; labor and social relations, etc. Socio-demographic and personal factors of motivation of entrepreneurial activity are determined at the micro level. Socio-demographic factors include: age of the entrepreneur, gender of the entrepreneur, marital status, education.


Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38576


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу: 


http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21pimcjr.pdf


Перелік літератури: 


1. Горовая Л. А. Аналитический отчет по результатам социологического исследования «Женщины Донеччины и малое предпринимательство» / Л. А. Горовая, Н. П. Борецкая, О. В. Иващенко. – Донецк: ИЭП НАН Украины, 2009. – 92 с.
2. Іващенко О. В. Про розвиток жіночого підприємництва в Україні / О. В. Іващенко // Філософська і соціологічна думка. – 2014. – № 1-2. – С. 251-252.
3. Кононов И. Ф. Предпринимательство Луганщины: становление в условиях общественного кризиса / И.Ф. Кононов, Е.В. Адаменко, Л.Ф. Ваховский, Л.Ф. Панченко. – Луганск: Изд–во Восточно–украинского университета, 2005. – С. 64-69.
4. Ложкін Г. В. Економічна психологія: Навч. посіб. / Г. В. Ложкін, В. В. Спасєнніков. – 2-ге вид-ня, переробл. і доповн.– К.: ВД «Професіонал», 2006. – 400 с.
5. Малахов С. В. Основы экономической психологи / С. В. Малахов. – Учебное пособие. – М.: Институт экономической политики, 2017. – С. 34.
6. Пачковський Ю. Ф. Психологія підприємництва / Ю. Ф. Пачковський. – Навч. посібник. – К.: Каравелла. – 2006.


References: 


1. Horovaia L. A.(2009) Analytycheskyi otchet po rezultatam sotsyolohycheskoho yssledovanyia «Zhenshchynу Donechchynу і maloe predprynymatelstvo» [Relatio analytica de eventibus studii sociologici "Women of Donetsk region and small business"]. Donetsk. [in Ukrainian].
2. Ivashchenko O. V. (2014) Pro rozvytok zhinochoho pidpryiemnytstva v Ukraini [On the development of women's entrepreneurship in Ukraine]. Filosofska i sotsiolohichna dumka. № 1-2. – pp. 251-252.
3. Kononov Y. F. (2005) Predprynymatelstvo Luhanshchyny: stanovlenye v uslovyiakh obshchestvennoho kryzysa [IF Entrepreneurship regionis Luhansk: formatio in conditionibus discriminis publici]. Luhansk: Yzd–vo Vostochno–ukraynskoho unyversyteta [in Ukrainian].
4. Lozhkin H.V., Spastenikov V.V. Economichna psicholohia [Economic psychology]. Kyiv: VD “Profesional” [in Ukrainian].
5. Malakhov S. V. (2017) Osnovy еkonomycheskoi psikholohiy [Fundamenta psychologiae oeconomicae]. Institut ekonomicheskoi politiki [in Russian].
6. Pachkovskyi Yu. F. (2006) Psicholohia pidpryiemnytstva [Psychology of entrepreneurship]. Kyiv: “Karavelld” [in Ukrainian].

Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian