Назва:
|
Перспективи використання віртуальної та доповненої реальності для підприємств сфери послуг (на прикладі готельно-туристичного сегменту)
|
Інші назви:
|
Perspectives of using virtual and augmented reality for service sector enterprises (a case study of the hotel and tourism segment)
|
Автори:
|
Ратинський, Вадим Шерстюк, Роман Малярський, Олег Ratynskyi, Vadym Sherstiuk, Roman Maliarskyi, Oleg
|
Приналежність:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна Ternopil Ivan Puluj National Technical University 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine
|
Бібліографічний опис:
|
Ратинський В., Шерстюк Р., Малярський О. Перспективи використання віртуальної та доповненої реальності для підприємств сфери послуг (на прикладі готельно-туристичного сегменту). Соціально-економічні проблеми і держава. 2024. Вип. 1 (30). С. 169-176. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24rsvhts.pdf
|
Bibliographic description:
|
Ratynskyi, V., Sherstiuk, R. & Maliarskyi, O. (2024) Perspectives of using virtual and augmented reality for service sector enterprises (a case study of the hotel and tourism segment). Socio-Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 30, no. 1, pp. 169-176. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24rsvhts.pdf
|
Журнал/збірник:
|
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
|
Випуск/№ :
|
1(30)
|
Дата публікації:
|
чер-2024
|
Дата подання:
|
тра-2024
|
Дата внесення:
|
30-лип-2024
|
Видавництво:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
|
Країна (код):
|
UA
|
Місце видання, проведення:
|
Тернопіль
|
Ідентифікатор ORCID:
|
https://orcid.org/0000-0001-9283-6371 https://orcid.org/0000-0001-6253-9421 https://orcid.org/0009-0004-5530-0593
|
DOI:
|
https://doi.org/10.33108/sepd2024.01.169
|
УДК:
|
338.48:004.94
|
JEL:
|
L83 L86 O33
|
Ключові слова:
|
інновації туризм туристична галузь напрями туристичних інновацій віртуальна реальність доповнена реальність innovations tourism virtual reality augmented reality tourism sector directions of tourism innovations
|
Кількість сторінок:
|
8
|
Діапазон сторінок:
|
169-176
|
Початкова сторінка:
|
169
|
Кінцева сторінка:
|
176
|
Короткий огляд (реферат):
|
У статті детально розглянуті основні технології ефективного впровадження інновацій в діяльності підприємств, що безпосередньо або опосередковано залучені до розвитку індустрії гостинності. Майбутнім фахівцям-інноваторам корисно буде детальніше ознайомитися із матеріалами статті. Розкрито інновації у соціально-культурному сервісі та туризмі, засновані на аналізі вітчизняних та міжнародних досліджень, особливості використання технології «Virtual Reality» (VR) та «Augmented Reality» (AR). Висвітлено особливості інноваційних процесів та їх еволюційні зміни у відповідних галузях. Досліджено функції та управління інноваційною діяльністю у сфері туризму та гостинності, принципи сталого розвитку туристичної галузі, методи оцінки ефективності інновацій. Також проаналізовано вплив науково-технічного прогресу у суміжних галузях на інновації в туристичній сфері. Надані матеріали детально висвітлюють теоретичні засади та практичний інструментарій функціонування туристичної індустрії, з урахуванням національного та світового досвіду. У зв'язку з великим значенням застосування інформаційних технологій у сферах туризму та гостинності та відсутністю досліджень, що оглядають останні події в цій галузі, ця робота спрямована на аналіз використання ІТ-технологій, опублікованих у провідних журналах з туризму та гостинності. Проаналізовано сучасні тенденції впровадження цих інноваційних технологій у готельній індустрії та туристичному бізнесі. Висвітлено основні переваги та виклики, з якими стикаються підприємства при застосуванні віртуальної та доповненої реальності. Окрему увагу приділено впливу таких технологій на покращення клієнтського досвіду, підвищення ефективності маркетингових стратегій та оптимізацію операційних процесів. Результати дослідження показують, що використання віртуальної та доповненої реальності відкриває нові можливості для розвитку та конкурентоспроможності підприємств у сфері послуг. Цей аналіз буде корисним для дослідників для кращого розуміння останніх тенденцій застосування ІТ у туризмі та гостинності з різних перспектив.
This article thoroughly examines the primary technologies for effectively implementing innovative activities in enterprises and regions directly or indirectly involved in the development of tourism and hospitality. Future innovators will benefit from further exploring the topics provided in the proposed material. Innovations in social-cultural services and tourism, based on the analysis of domestic and international research, as well as the peculiarities of using VR and AR technologies, are elucidated. The features of innovative processes and their evolutionary changes in relevant fields are highlighted. The functions and management of innovation activity in the tourism and hospitality sector, the principles of sustainable tourism development, and methods for evaluating innovation effectiveness are investigated. Additionally, the impact of scientific and technological progress in related industries on innovations in the tourism sector is analyzed. The materials provided comprehensively illuminate the theoretical foundations and practical tools for the functioning of the tourism industry, taking into account national and global experiences. Due to the significant importance of information technology application in tourism and hospitality sectors and the lack of studies reviewing recent events in this field, this work aims to analyze the use of IT technologies published in leading tourism and hospitality journals. It analyzes current trends in the implementation of these innovative technologies in the hotel industry and tourism business. The main advantages and challenges faced by enterprises when applying virtual and augmented reality are highlighted. Special attention is given to the impact of these technologies on enhancing customer experience, improving marketing strategies, and optimizing operational processes. The research results demonstrate that the use of virtual and augmented reality opens new opportunities for the development and competitiveness of enterprises in the service sector. This analysis will be beneficial for researchers to better understand the latest trends in IT application in tourism and hospitality from various perspectives.
|
Спонсорська підтримка:
|
The authors received no direct funding for this research.
|
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):
|
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46172
|
ISSN:
|
2223-3822
|
Власник авторського права:
|
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
|
URL-посилання пов’язаного матеріалу:
|
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24rsvhts.pdf https://www.smartinsights.com/user-experience/boosting-travel-sales-virtual-reality/ https://doi.org/10.1007/978-3-319-72923-7_1 https://tech.fb.com/a-new-perspective-on-hospitality-how-hilton-uses-vr-to-teach-empathy/ https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238397 https://www.selligent.com/sites/default/files/media/trend-report-travel.pdf https://blog.liga.net/user/idvorskaya/article/44952 https://www.epravda.com.ua/columns/2022/07/21/689436/ http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22nooveu.pdf https://doi.org/10.33108/sepd2022.01.055 https://www.rbc.ua/ukr/travel/samye-rkie-vremena-vperedi-proishodit-turizmom-1657645856.html
|
Перелік літератури:
|
1. Allen, R. Boosting Travel Sales with Virtual Reality. Smart Insights. 2016. URL: https://www.smartinsights.com/user-experience/boosting-travel-sales-virtual-reality/. 2. Beck, J., and Egger, R. Emotionalise Me: Self-Reporting and Arousal Measurements in Virtual Tourism Environments. In Information and Communication Technologies in Tourism 2018, edited by Brigitte Stangl and Juho Pesonen, 3–15. Cham: Springer International Publishing, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-72923-7_1. 3. Kover, A. A New Perspective on Hospitality: How Hilton Uses VR to Teach Empathy. Tech @ Facebook. 2020 URL: https://tech.fb.com/a-new-perspective-on-hospitality-how-hilton-uses-vr-to-teach-empathy/. 4. Ratynsk V., Tymoshyk N., Sherstiuk R. Devising scientific and methodological tools to strengthen the economic security of a region through the improvement of technologies for marketing support of tourism. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2021. Vol. 4. № 13, Р. 112–123. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238397 5. Trend Report: Digital Transformation of the Travel Industry. Selligent, 2016. https://www.selligent.com/sites/default/files/media/trend-report-travel.pdf. 6. Баженова С., Пологовська Ю., Бикова М. Реалії розвитку туризму в Україні на сучасному етапі. Наукові перспективи. 2022. No 5(23). С. 168–180. 7. Дворська І. Туристична галузь після війни: чи можлива реанімація та антикризове управління? URL: https://blog.liga.net/user/idvorskaya/article/44952 8. Кириченко С. Подорожі та війна: якою буде туріндустрія після перемоги. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/07/21/689436/ 9. Корчевська Л. Стан, особливості та перспективи туризму у воєнний та поствоєнний періоди. Управління розвитком сфери гостинності: регіональний аспект : матеріали Міжнародної науково-практичної онлайн-кон-ференції, м. Чернівці, 5 травня 2022 р. Чернівці : Технодрук, 2022. С. 337–341. 10. Носирєв О., Деділова Т., Токар І. Розвиток туризму та індустрії гостинності в стратегії постконфлік-тного відновлення економіки України. Соціально-економічні проблеми і держава. 2022. Вип. 1(26). С. 55–68. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22nooveu.pdf DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.01.055 11. Роїк О. Р., Недзвецька О. В. Шляхи розвитку туристичної сфери України у воєнний період. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : економічні науки. 2022. Випуск 46. С. 11–15. 12. Чорний О. Найкращі часи – попереду. Що відбувається з туризмом в Україні під час війни. URL: https://www.rbc.ua/ukr/travel/samye-rkie-vremena-vperedi-proishodit-turizmom-1657645856.html
|
References:
|
1. Allen, R. (2016). Boosting Travel Sales with Virtual Reality. Smart Insights, URL: https://www.smartinsights.com/user-experience/boosting-travel-sales-virtual-reality/. 2. Beck, J., and Egger, R. (2018). Emotionalise Me: Self-Reporting and Arousal Measurements in Virtual Tourism Environments. In Information and Communication Technologies in Tourism 2018, edited by Brigitte Stangl and Juho Pesonen, 3–15. Cham: Springer International Publishing, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-72923-7_1. 3. Kover, A. (2020). A New Perspective on Hospitality: How Hilton Uses VR to Teach Empathy. Tech @ Facebook, URL: https://tech.fb.com/a-new-perspective-on-hospitality-how-hilton-uses-vr-to-teach-empathy/. 4. Ratynskyi, V., Tymoshyk, N., Sherstiuk, R. (2021) Devising scientific and methodological tools to strengthen the economic security of a region through the improvement of technologies for marketing support of tourism. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. Vol. 4. № 13, Р. 112–123. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238397 5. Trend Report: Digital Transformation of the Travel Industry. Selligent, (2016) URL: https://www.selligent.com/sites/default/files/media/trend-report-travel.pdf. 6. Bazhenova, S., Pologhovsjka, Ju., Bykova, M. (2022) Realiji rozvytku turyzmu v Ukrajini na suchasnomu etapi [Realities of tourism development in Ukraine at the current stage]. Naukovi perspektyvy – Scientific perspectives, 5(23), 168–180. (in Ukrainian) 7. Dvorsjka, I. Turystychna ghaluzj pislja vijny: chy mozhlyva reanimacija ta antykryzove upravlinnja? [The tour-ism industry after the war: is resuscitation and anti-crisis management possible?]. URL: https://blog.liga.net/ user/idvorskaya/article/44952 (in Ukrainian) 8. Kyrychenko, S. Podorozhi ta vijna: jakoju bude turindustrija pislja peremoghy [Travel and war: what will the tourism industry be like after victory]. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/07/21/689436/ (in Ukrainian) 9. Korchevsjka, L. (2022) Stan, osoblyvosti ta perspektvyy turyzmu u vojennyj ta postvojennyj periody [State, peculiarities and prospects of tourism in the war and post-war periods]. Upravlinnja rozvytkom sfery ghostynnosti: reghionaljnyj aspekt: materialy Mizhnarodnoji naukovo-praktychnoji onlajn-konferenciji, m. Chernivci – Management of the development of the hospitality sector: regional aspect: materials of the International Scientific and Practical Online Conference. Chernivci: Tekhnodruk, 337–341. (in Ukrainian) 10. Nosyrjev, O., Dedilova, T., Tokar, I. (2022) Rozvytok turyzmu ta industriji ghostynnosti v strateghiji postkonf-liktnogho vidnovlennja ekonomiky Ukrajiny [Development of tourism and the hospitality industry in the strategy of post-conflict economic recovery of Ukraine]. Socialjno-ekonomichni problemy i derzhava – Socio-economic problems and the state, 1(26), 55–68. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22nooveu.pdf DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.01.055 (in Ukrainian) 11. Rojik, O. R., Nedzvecjka, O. V. (2022) Shljakhy rozvytku turystychnoji sfery Ukrajiny u vojennyj period [Ways of development of the tourism sphere of Ukraine during the war period]. Naukovyj visnyk Khersonsjkogho der-zhavnogho universytetu. Serija: ekonomichni nauky – Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: eco-nomic sciences, 46, 11–15. (in Ukrainian) 12. Chornyj, O. Najkrashhi chasy – poperedu. Shho vidbuvajetjsja z turyzmom v Ukrajini pid chas vijny [The best times are ahead. What happens to tourism in Ukraine during the war]. URL: https://www.rbc.ua/ukr/travel/samye-rkie-vremena-vperedi-proishodit-turizmom-1657645856.html (in Ukrainian).
|
Тип вмісту:
|
Article
|
Розташовується у зібраннях:
|
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2024, Випуск 1(30)
|