Назва:
|
Напрями розвитку управління інноваційними ідеями на підприємстві
|
Інші назви:
|
Development of innovative ideas management directions at the enterprise
|
Автори:
|
Островська, Галина Малюта, Людмила Гладчук, Оксана Ostrovska, Halyna Maliuta, Liudmyla Hladchuk, Oksana
|
Приналежність:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя вул. Руська, 56, Тернопіль, Україна, 46001 Галицький фаховий коледж імені В’ячеслава Чорновола вул. Богдана Хмельницького, 15, Тернопіль, Україна, 46002 Ternopil Ivan Puluj National Technical University 56 Ruska str., Ternopil, Ukraine, 46001 Viacheslav Chornovil Halytskyi Professional College 15 Bohdan Khmelnytskyi str., 46002 Ternopil, Ukraine
|
Бібліографічний опис:
|
Островська Г. Напрями розвитку управління інноваційними ідеями на підприємстві [Електронний ресурс] / Галина Островська, Людмила Малюта, Оксана Гладчук // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2022. — Вип. 2 (27). — С. 131-143. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22ohyinp.pdf
|
Bibliographic description:
|
Ostrovska, H., Maliuta, L. & Hladchuk, O. (2022) Development of innovative ideas management directions at the enterprise. Socio-Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 27, no. 2, pp. 131-143. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22ohyinp.pdf
|
Журнал/збірник:
|
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
|
Випуск/№ :
|
2(27)
|
Дата публікації:
|
гру-2022
|
Дата подання:
|
жов-2022
|
Дата внесення:
|
30-гру-2022
|
Видавництво:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
|
Країна (код):
|
UA
|
Місце видання, проведення:
|
Тернопіль
|
Ідентифікатор ORCID:
|
https://orcid.org/0000-0002-9318-2258 https://orcid.org/0000-0002-7569-9982
|
DOI:
УДК:
|
https://doi.org/10.33108/sepd2022.nom2.131
331.102.344
|
JEL:
|
D83 M12 О15 O31 О32
|
Ключові слова:
|
інноваційна діяльність управління ідеями інноваційна ідея методи відбору інноваційних ідей оцінювання інноваційних ідей клієнтоорієнтований підхід innovative activity management of ideas innovative idea methods of innovative ideas selection evaluation of innovative ideas client-oriented approach
|
Кількість сторінок:
|
13
|
Діапазон сторінок:
|
131-143
|
Початкова сторінка:
|
131
|
Кінцева сторінка:
|
143
|
Короткий огляд (реферат):
|
Статтю присвячено обґрунтуванню пріоритетних напрямів розвитку управління ідеями як суттєвого компонента системи управління інноваційною діяльністю підприємств. Доведено, що прогресивний підхід до управління ідеями підприємства передбачає стратегічну орієнтацію на підвищення корисності нових продуктів для споживачів, поліпшення якості їхнього життя, суспільний прогрес, що робить бренд істинно цінним. Уточнено трактування поняття «управління ідеями». Досліджено ключові аспекти управління ідеями. Подано процес управління ідеями на підприємстві з характеристикою кожного етапу. Висвітлено основні напрями пошуку інноваційних ідей. Сформовано механізми використання зовнішніх ідей. У цьому контексті обґрунтовано актуальність розвитку краудсорсингу з метою ефективного використання інтелектуального потенціалу; хакатону як організованого івенту; Open Source-платформ. Розроблено систему показників оцінювання інноваційних ідей. Досліджено основні методи для відбору найбільш прийнятної і ефективної інноваційної ідеї. Визначено основні чинники, що перешкоджають розвитку новаторства та чинники підсилення новаторської діяльності. Запропоновано основні напрями розвитку процесу управління ідеями та класифіковано за стадіями управління, цільовими установками та можливими заходами щодо їх реалізації. При цьому до основних аспектів підвищення ефективності управління ідеями віднесено збільшення інвестицій у сектор інформаційно-комунікаційних технологій, активізацію консолідаційних процесів. Рекомендації щодо розвитку процесу управління ідеями у системі управління інноваційною діяльністю підприємств дають змогу забезпечити пошук, оцінку, підтримку та реалізацію ідей, що генеруються у внутрішньому і зовнішньому середовищі підприємства, а також, в контексті зниження значимості цінових факторів конкурентоспроможності, сприяють забезпеченню унікальних конкурентних переваг підприємства загалом.
The article is devoted to the substantiation of the ideas management development priority directions as an essential component of the innovative activities management system at the enterprises. It has been proven that a progressive approach to the management of enterprise ideas involves a strategic focus on increasing the usefulness of new products for consumers, improving the quality of their lives, social progress, which makes the brand truly valuable. The interpretation of the “idea management” concept has been clarified. The key aspects of idea management have been studied. The idea management process at the enterprise is presented with a description of each stage. The main directions of the search for innovative ideas are highlighted. The mechanisms of using external ideas are formed. In this context, the relevance of the crowd-sourcing development for the purpose of intellectual potential effective use; hackathon as an organized event; open-source platforms are substantiated. A system of indicators for evaluating innovative ideas has been developed. The main methods for selecting the most acceptable and effective innovative idea have been studied. The main factors that hinder the development of innovation and the factors that strengthen innovative activity have been determined. The main directions of the idea management process development are proposed and classified by management stages, target settings and possible measures for their implementation. At the same time, the main aspects of improving the efficiency of idea management include increased investment in the information and communication technology sector, and the activation of consolidation processes. Recommendations for the ideas managing process development in the system of managing innovative activities of enterprises make it possible to ensure the search, evaluation, support and implementation of ideas generated in the internal and external environment of the enterprise, and also, in the context of competitiveness price factors importance reducing, contribute to ensuring the unique competitive advantages of the enterprise in general.
|
Спонсорська підтримка:
|
The authors received no direct funding for this research.
|
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):
|
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39858
|
ISSN:
|
2223-3822
|
Власник авторського права:
|
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
|
URL-посилання пов’язаного матеріалу:
|
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22ohyinp.pdf https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2020-1-15 http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf http://www.innovationmanagement.se/imtool-articles/how-to-evaluate-ideas/ http://www.creativejeffrey. com/creative/innovationchallenges.php?topic=creative https://hbr.org/2007/06/the-innovation-value-chain https://www.lead-innovation.com/ english-blog/the-4-phases-of-innovation https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167 https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.244916 https://doi.https://doi.org/10.29316/rs/135383
|
Перелік літератури:
|
1. Амосов О. Ю. Подолання опору змінам: теоретичні підходи та реалізація. Бізнесінформ. 2017. №1. С. 293–298. 2. Імаї М. Кайдзен: Ключ до успіху японських компаній / пер. з англ. Паблішер, 2014. 274 с. 3. Йохансон Ф. Ефект Медичі: Виникнення інновацій на стику ідей, концепцій та культур / пер. з англ. К., 2018. 325 с. 4. Мальцева С. В. Інноваційний менеджмент. Х., 2018. 527 с. 5. Островська Г. Й. Розвиток системи управління інтелектуальним потенціалом підприємства на основі методології пошуку та оцінювання прихованих можливостей нововведень. Економічний форум. 2020. № 1. С. 109–114. doi: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2020-1-15 6. Островська Г. Креативний менеджмент як домінанта інноваційних підприємств. Соціально-економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25). С. 625–640. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf 7. Хомутський Д. Управління ідеями. Управління компанією. 2016. №8. С. 65–71. 8. Baumgartner J. P. An Introduction to Idea Management. Belgium: Jenni Idea Management, 2008. 16 p. 9. Baumgartner J. P. How to Evaluate Ideas. 2008. URL: http://www.innovationmanagement.se/imtool-articles/how-to-evaluate-ideas/ 10. Baumgartner J. P. Turning problems into innovation challenges. 2009. URL: http://www.creativejeffrey. com/creative/innovationchallenges.php?topic=creative 11. Chesbrough H. W. Open innovation: the new imperative for creating and profiting from technology. Boston, MA: Harvard Business School Press, 2013. 227 p. 12. Garcia M. L., Bray O. H. Fundamentals of Technology Roadmapping. USA: Sandia National Laboratories, 2015. 34 р. 13. Hansen M. T., Birkinshaw J. The Innovation Value Chain. Harvard Business Review. 2007. URL: https://hbr.org/2007/06/the-innovation-value-chain 14. Hengsberger A. The 4 phases of innovation. LEAD Innovation Blog. 2018. URL: https://www.lead-innovation.com/ english-blog/the-4-phases-of-innovation 15. Ostrovska H. Yo., Sherstiuk R. P., Tsikh H. V., et al. Conceptual Principles of Learning Organization Building. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2021, № 3. С. 167–172. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167 16. Ostrovska Н., et al. Building an effective model of intelligent entrepreneurship development in digital economy. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2021. 6 (13 (114)). Рр. 49–59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.244916 17. Porter M. Конкурентна перевага. Як досягти стабільно високих результатів. Наш формат. 2019. 624 p. 18. Zdun M. Entrepreneurship, innovation, economic development and a socializing institution – as a chain of related categories. Rozprawy Społeczne. 2021. 15 (1). Рр. 125–144. doi: https://doi.https://doi.org/10.29316/rs/135383
|
References:
|
1. Amosov, O. Y. (2017). Podolannya oporu zminam: teoretychni pidkhody ta realizatsiya. [Overcoming Resistance to Change: Theoretical Approaches and Implementation]. Biznesinform [Business information], 1. Рр. 293–298. [in Ukrainian]. 2. Imai, М. (2014) Kaizen: The Key To Japan’s Competitive Success. Publisher. 274 p. 3. Johansson F. (2018) Efekt Medychi: Vynyknennya innovatsiy na styku idey, kontseptsiy ta kul’tur [The effect of the Medici: The emergence of innovation at the intersection of ideas, concepts and cultures]. Kyiv, 325 p. [in Ukrainian]. 4. Maltseva, S. V. (2018). Innovatsiynyy menedzhment [Innovation management] [in Ukrainian]. 5. Ostrovska, H. Y. (2020). Rozvytok systemy upravlinnya intelektualʹnym potentsialom pidpryyemstva na osnovi metodolohiyi poshuku ta otsinyuvannya prykhovanykh mozhlyvostey novovvedenʹ. [Intellectual potential management system of the enterprise development based on methodology of hidden innovative potential search and evaluation]. Ekonomichnyy forum [Economic Forum], 1, рр. 109-114. doi: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2020-1-15 6. Ostrovska, H. (2021) Kreatyvnyi menedzhment yak dominanta innovatsiinykh pidpryiemstv [Creative management as dominant of innovative enterprises]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 625–640. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.625 7. Khomutsky, D. (2016) Upravlinnya ideyamy [Management of ideas]. Upravlinnya kompaniyeyu [Management of the company]. No 8, рр. 65–71. 8. Baumgartner, J. P. (2008). An Introduction to Idea Management. Belgium: Jenni Idea Management. 9. Baumgartner, J. P. (2008). How to Evaluate Ideas. URL: http://www.innovationmanagement.se/imtool-articles/how-to-evaluate-ideas/ 10. Baumgartner, J. P. (2009). Turning problems into innovation challenges. URL: http://www.creativejeffrey. com/creative/innovationchallenges.php?topic=creative 11. Chesbrough, H. W. (2013). Open innovation: the new imperative for creating and profiting from technology. Boston, MA: Harvard Business School Press. 12. Garcia, M. L., Bray, O. H. (2015). Fundamentals of Technology Roadmapping. USA: Sandia National Laboratories. 13. Hansen, M. T., Birkinshaw, J. (2007). The Innovation Value Chain. Harvard Business Review. URL: https://hbr.org/2007/06/the-innovation-value-chain 14. Hengsberger, A. (2018). The 4 phases of innovation. LEAD Innovation Blog (electronic journal). URL: https://www.lead-innovation.com/english-blog/the-4-phases-of-innovation 15. Ostrovska, H. Yo., Sherstiuk, R. P., Tsikh, H. V., Demianyshyn, V. H., Danyliuk-Chernykh, I. M. (2021). Conceptual Principles of Learning Organization Building. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, no. 3, рр. 167–172. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167 16. Ostrovska, Н., et al. (2021). Building an effective model of intelligent entrepreneurship development in digital economy. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (114)), рр. 49-59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.244916 17. Porter, M. E. (2019). Konkurentna perevaha. Yak dosyahty stabilʹno vysokykh rezulʹtativ. [Competitive advantage: creating and sustaining superior performance]. Nash format [Our format]. 18. Zdun, M. (2021). Entrepreneurship, innovation, economic development and a socializing institution – as a chain of related categories. Rozprawy Społeczne, 15 (1). Рр. 125–144. doi: https://doi.org/10.29316/rs/135383
|
Тип вмісту:
|
Article
|
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2022, Випуск 2(27)
|