Опубліковано черговий випуск журналу 1 (30) 2024

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Феномен наслідування на прикладі ефекту Вертера

Назва: 


Феномен наслідування на прикладі ефекту Вертера


Інші назви: 


The phenomenon of inheritance on the example of the Werter effect


Автори: 


ВИШНЬОВСЬКИЙ, Василь
ІСМАІЛОВА, Анастасія
VYSHNYOVSKY, Vasyl
ISMAILOVA, Anastasiia


Приналежність: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine


Бібліографічний опис: 


Вишньовський В. Феномен наслідування на прикладі ефекту Вертера [Електронний ресурс] / Василь Вишньовський, Анастасія Ісмаілова // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 177-183. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvpev.pdf


Bibliographic description: 


Vyshnyovsky, V. & Ismailova, A. (2021) Fenomen nasliduvannia na prykladi efektu Vertera [The phenomenon of inheritance on the example of the Werter effect]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 177-183. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvpev.pdf


Журнал/збірник: 


Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ : 


2(25)


Дата публікації: 


лис-2021


Дата подання: 


жов-2021


Дата внесення: 


25-вер-2022


Видавництво: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код): 


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


DOI:


УДК: 


https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.177


159.96, 004,58


Ключові слова: 


ефект Вертера
самогубство
наслідування
закон наслідування Тарда
Werther phenomenon
suicide
imitation
Tard's law of imitation


Кількість сторінок: 


7


Діапазон сторінок: 


177-183


Початкова сторінка: 


177


Кінцева сторінка: 


183


Короткий огляд (реферат): 


Метою даної статті є ознайомлення читачів з ефектом Вертера та його впливом на людину. Часто ми не можемо зрозуміти, що спонукало когось на той чи інший вчинок, особливо якщо це добровільне завершення життя. Ефект Вертера – це хвиля самогубств, скоєних після активного висвітлення у ЗМІ скоєного кимось самогубства або його опису у продукті масової культури (книзі, фільмі, серіалі і т.д.). Ефект Вертера також пов’язують з законом наслідування Тарда. Наслідування реалізується у формі звичаїв і моди, при засвоєнні яких відбувається соціалізація індивіда. В умовах пандемії життя людей докорінно змінилося і навряд чи швидко повернеться до свого звичного ритму. Це змушує нас пристосовуватися до нових умов та намагатися нівелювати вплив цих негативних наслідків на психіку. Адже, на людину, що знаходиться в постійному стресі та тривозі за життя та здоров’я рідних і близьких, та за своє власне, негативні звістки впливають сильніше, позбутися неприємних думок стає все важче. Люди часто хочуть відчувати причетність, знаходитись у якійсь групі, бути частиною руху. Ефект Вертера також свідчить про те, що наслідувальні самогубства частіше за все скоюють, ті люди, що мають щось спільне з тим самогубцею історію якого висвітлюють ЗМІ. Це може стосуватися віку, сфери зайнятості чи проблем, що підштовхнули людину до фатального кроку. Вони можуть її зрозуміти. Такі люди часто самі вже давно втратили надію, знаходяться під вантажем життєвих труднощів і проблем. Самогубства знаменитостей чи романтизація суїциду у масовій культурі також негативно впливає на людей. Деякі люди починають бачити у такій смерті щось прекрасне й естетичне. Влада та державні служби намагаються зменшити дію ефекту Вертера, скоєні самогубства у ЗМІ описуються без особливих деталей та в загальному, з нейтральним емоційним забарвленням.


The main purpose of this article is to acquaint readers with the Werther effect and its effect on humans. Often, we cannot understand what prompted someone to do something, especially if it is a voluntary end to life. The Werther effect is a wave of suicides committed after active media coverage of a suicide committed by someone or a description of it in a product of mass culture (book, film, TV series, etc.). The Werther effect is also associated with Tard's law of imitation. Imitation is realized in the form of customs and fashions, the assimilation of which is the socialization of the individual. In a pandemic, people's lives have changed radically and are unlikely to return to their usual rhythm. This forces us to adapt to new conditions and try to neutralize the impact of these negative effects on the psyche. After all, a person who is in constant stress and anxiety for the life and health of family and friends, and for their own, negative news has a stronger impact, it is becoming increasingly difficult to get rid of unpleasant thoughts. People often want to feel involved, to be in a group, to be part of a movement. The Werther effect also suggests that imitative suicides are most often committed by people who have something common with the suicide whose story is covered in the media. This may be due to age, employment or problems that prompted the person to take the fatal step. They can understand it. These people have long since lost hope, are burdened by life's difficulties and problems. Celebrity suicides or the romanticization of suicide in popular culture also have a negative effect on people. Some people begin to see in such a death something beautiful and aesthetic. Authorities and public services are trying to reduce the effect of the Werther effect, suicides in the media are described without much detail and in general, with a neutral emotional color.


Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38840


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу:

 

http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvpev.pdf


Перелік літератури: 


1. Лєбєдєв Д. В., Назаров О. О., Тімченко О. В., Христенко В. Є., Шевченко І. О. Психологія суїцидальної поведінки: Посібник / за заг. ред. проф. О. В. Тімченка. Харків, 2007. 129 с.
2. Методичні рекомендації з надання психологічної допомоги молоді, яка схильна до суїциду, чи здійснила спробу суїциду / упоряд. Б. П. Лазоренко. Київ : УДЦССМ, 1998. 44 с.
3. Моховиков А. Н. Телефонное консультирование. Київ : Academpress, 1994. 192 с.
4. Психологія суїциду: Навчальний посібник / за ред. В. П. Москальця. Київ - Івано-Франківськ: Плай, 2002. 290 c.
5. Хаустова О. О. Самогубства та побутова смертність в Україні: підсумки 2012 року. Український вісник психоневрології. 2013. Т. 21. Вип. 4 (77). С. 12.
6. Чалдіні Р. Психологія впливу. Харків: Книжковий клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2017. 352 с.


References: 


1. Liebiediev, D. V., Nazarov, O. O., Timchenko, O. V., Khrystenko, V. Ye., Shevchenko, I. O. (2007) Psykholohiia suitsydalnoi povedinky: Posibnyk [Psychology of suicidal behavior: Handbook] / za zah. red. prof. O. V. Timchenka. Kharkiv, 129 p.
2. Lazorenko, B. P. (1998) Metodychni rekomendatsii z nadannia psykholohichnoi dopomohy molodi, yaka skhylna do suitsydu, chy zdiisnyla sprobu suitsydu [Methodological recommendations for providing psychological assistance to young people who are prone to suicide or have attempted suicide]. Kyiv : UDTsSSM, 44 p.
3. Mokhovikov, A. N. (1994) Telefonnoe konsultirovanie [Phone consultation]. Kyiv : Academpress, 192 p.
4. Moskalets, V. P. (2002) Psykholohiia suitsydu: Navchalnyi posibnyk [Psychology of suicide: Study guide]. Kyiv - Ivano-Frankivsk: Plai, 290 p.
5. Khaustova, O. O. (2013) Samohubstva ta pobutova smertnist v Ukraini: pidsumky 2012 roku [Suicides and household mortality in Ukraine: results of 2012]. Ukrainian Herald of Psychoneurology, vol. 21, no. 4 (77), P. 12.
6. Chaldini, R. (2017) Psihologiya vplivu [Psychology of influence]. Kharkiv: Book Club «Family Leisure Club».


Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:


Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian