Analysis of the main global trends for e-commerce
Назва: |
Analysis of the main global trends for e-commerce |
Інші назви: |
Аналіз основних світових трендів електронної комерції |
Автори: |
Kovalchyk, Olena |
Приналежність: |
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine |
Бібліографічний опис: |
Ковальчик О. Analysis of the main global trends for e-commerce. [Електронний ресурс] / Олена Ковальчик. Ірина Ковальчик // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 541-549. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koatek.pdf |
Bibliographic description: |
Kovalchyk, O. & Kovalchyk, I. (2021) Analysis of the main global trends for e-commerce. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 541-549. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koatek.pdf |
Журнал/збірник:
|
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" |
Випуск/№ :
|
2(25) |
Дата публікації:
|
лис-2021 |
Дата подання: |
жов-2021 |
Дата внесення: |
22-вер-2022 |
Видавництво: |
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна) |
Країна (код): |
UA |
Місце видання, проведення: |
Тернопіль |
Ідентифікатор ORCID: |
https://orcid.org/0000-0002-7253-7849 |
DOI: УДК: |
https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.541
330.341.1 |
JEL: |
H12 |
Ключові слова:
|
e-commerce |
Кількість сторінок: |
9 |
Діапазон сторінок: |
541-549 |
Початкова сторінка: |
541 |
Кінцева сторінка:
|
549 |
Короткий огляд (реферат): |
The article provides an overview of the main current trends in the development of e-commerce in the world and analyzes them. These global trends are grouped into three categories: trends in general, the transformation of the e-market audience and its needs, as well as the convenience of online shopping. When had considered the general trends, statistical data, and dynamics of the global development of e-commerce are given, the trends formed under the influence of the COVID-19 pandemic are highlighted? Prospects for the development of online retail in the world and in Ukraine are considered, its statistics and features are studied. The advantages of the introduction of omnichannel trade are analyzed and business recommendations for its effective development are given. The advantages of a niche (specialized) online store and the prospects for the development of this trend are studied. Moreover, the role of marketplaces in the development of e-commerce has been established, as well as the fact that marketplaces have become the fastest growing online sales channel in 2020. The influence of mobile commerce on the development of e-commerce, in general, is analyzed and it is highlighted that mobile phones are becoming the center of new ways of buying. The impact of the use of artificial intelligence for personalization and automation of sales, which significantly improves the user experience, has been studied. The analysis of the transformation of the e-market audience and its needs showed that there was a significant growth of the youth segment and increased support for small and local businesses. The analysis of the convenience of online shopping has identified the following main trends: the use of augmented reality and the benefits of business from this tool. The effect of reducing the time and cost of delivery of goods and payment diversity on the increase in the number of purchases was also studied. It was found that the additional cost of online order delivery is the most common reason for refusing to purchase. Methods for increasing the possibility of payment when buying online are given.
|
Спонсорська підтримка: |
The authors received no direct funding for this research. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): |
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38784 |
ISSN: |
2223-3822 |
Власник авторського права: |
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: |
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koatek.pdf |
References: |
1. Global Ecommerce Sales (2019–2025). Available at: https://www.oberlo.com/statistics/global-ecommerce-sales (Accessed 20 October 2021). |
Тип вмісту: |
Article |
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25) |