Формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутичного спектру
Назва: |
Формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутичного спектру |
Інші назви: |
Formation of communicative skills in children with autic spectric disorders |
Автори: |
Вишньовський, Василь |
Приналежність: |
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, Україна, 46001 |
Бібліографічний опис: |
Вишньовський В. Формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутичного спектру [Електронний ресурс] / Василь Вишньовський, Марія Козак // Соціально- економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 202-209. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvras.pdf |
Bibliographic description: |
Vyshnyovsky, V. & Kozak, M. (2021) Formuvannia komunikatyvnykh navychok u ditei z rozladamy autychnoho spektru [Formation of communicative skills in children with autic spectric disorders]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 202-209. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvras.pdf |
Журнал/збірник: |
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" |
Випуск/№ : |
2(25) |
Дата публікації: |
лис-2021 |
Дата подання: |
жов-2021 |
Дата внесення: |
27-лип-2022 |
Видавництво: |
|
Країна (код): |
UA |
Місце видання, проведення: |
Тернопіль |
DOI: УДК: |
https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.202
|
Ключові слова: |
аутизм |
Кількість сторінок: |
8 |
Діапазон сторінок: |
202-209 |
Початкова сторінка: |
202 |
Кінцева сторінка: |
209 |
Короткий огляд (реферат): |
У статті вказано, що останнім часом в сучасній науці все більше уваги приділяють проблемі вивчення і корекції різних порушень розвитку у дітей. Встановлено, що одне з центральних місць в спектрі інтересів спеціальних психологів займає проблема розладів аутистичного спектру. Аутизм є варіантом психічного розвитку, що виявляється у відриві від реальності, відгородженості від зовнішнього світу. Подано визначення аутизму вченими, одним із яких є наступне: «аутизм – це психопатологічний синдром, який характеризується недостатністю спілкування, формується на основі первинних структурних порушень або нерівномірності розвитку передумов спілкування і вторинної втрати регулятивного впливу спілкування на мислення та поведінку». Вказано, що розлад аутистичного спектру є особливою формою аномального психічного розвитку, при якій спостерігаються певні порушення комунікативної поведінки, а також емоційного контакту дитини з навколишнім світом. Наведено основні ознаки аутизму: порушення комунікації, стереотипна поведінка і ослаблення здатності до соціальної взаємодії. Встановлено, що у всіх дітей з аутизмом спостерігаються проблеми з комунікацією незалежно від стану інтелекту і розвитку мови. Це проявляється в тому, що їм важко увійти в контакт з іншими людьми і виникає нерозуміння, коли їм потрібно скористатися комунікацією. Якщо для дитини з аутизмом не важко побудувати просту фразу і якщо у неї великий словниковий запас, то це ще не означає, що у нього не буде труднощів у спілкуванні. Відзначено, що налагоджений з дитиною контакт сприяє прийняттю та розумінню особливостей такої дитини, а також дає можливість підготуватися до можливих негативних реакцій і спровокувати потрібні реакції. Наголошено, що важливим аспектом роботи з дитиною з аутизмом є складання індивідуального плану роботи з нею. Обгрунтовано, що для того, щоб дитина відчувала себе комфортно в суспільстві, потрібно формувати, розвивати та закріплювати її комунікативні вміння і навички.
|
Спонсорська підтримка: |
The authors received no direct funding for this research. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): |
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38616 |
ISSN: |
|
Власник авторського права: |
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: |
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvras.pdf |
Перелік літератури: |
1. Базима Н. В. Розвиток мовлення дітей з аутизмом: навчально-методичний посібник. Харків: Ранок, 2018. 144 с. |
References: |
1. Bazyma N. V. (2018) Rozvytok movlennia ditei z autyzmom: navchalno-metodychnyi posibnyk [Speech development of children with autism: a textbook]. Kharkiv: Ranok. (in Ukrainian) |
Тип вмісту: |
|
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25) |