European vector of sustainable development of economic and management education in the institute of engineering in the conditions of restructuring
Назва: | European vector of sustainable development of economic and management education in the institute of engineering in the conditions of restructuring |
Інші назви: | Европейский вектор устойчивого развития экономического и управлынческого образования в инженерном институте в условиях реструктуризации Європейський вектор сталого розвитку економічної та управлінської освіти в інженерному інституті в умовах реструктуризації |
Автори: | Metelenko, Natalia Trokhymets, Olena Метеленко, Наталья Трохимец, Елена Метеленко, Наталя Трохимець, Олена |
Приналежність: | Zaporizhzhia National University 22b Sobornyi ave., 69606, Zaporizhzhia, Ukraine e-mail: natalia.metelenko@gmail.com Classic Private University 70b Zhukovskyi str., 69602, Zaporizhzhia, Ukraine e-mail: yelena.trohim@gmail.com Запорожский национальный университет пр. Соборный, 22б, г. Запорожье, 69606, Украина e-mail: natalia.metelenko@gmail.com Классический частный университет ул. Жуковского, 70б, г. Запорожье, 69602, Украина e-mail: yelena.trohim@gmail.com Запорізький національний університет пр. Соборний, 22б, м. Запоріжжя, 69606, Україна e-mail: natalia.metelenko@gmail.com Класичний приватний університет вул. Жуковського, 70б, м. Запоріжжя, 69602, Україна e-mail: yelena.trohim@gmail.com |
Бібліографічний опис: | Метеленко Н. European vector of sustainable development of economic and management education in the institute of engineering in the conditions of restructuring [Електронний ресурс] / Наталія Метеленко, Олена Трохимець // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2020. — Вип. 1 (22). — С. 3-15. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2020/20mngcor.pdf |
Bibliographic description: | Metelenko, N. & Trokhymets O. (2020) European vector of sustainable development of economic and management education in the institute of engineering in the conditions of restructuring. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 22, no. 1, pp. 3-15. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2020/20mngcor.pdf |
Дата публікації: | лип-2020 |
Дата подання: | чер-2020 |
Видавництво: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна) |
Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0002-6757-3124 https://orcid.org/0000-0001-7587-7948 |
DOI: УДК: |
https://doi.org/10.33108/sepd2020.01.003 378.3:339.944.2 |
JEL: | 125 F53 |
Ключові слова: | engineering teaching and research institute university academic mobility non-formal education informal education European educational space инженерный учебно-научный институт университет академическая мобильность неформальное образование информальное образование европейское образовательное пространство інженерний навчально-науковий інститут університет, академічна мобільність неформальна освіта інформальна освіта європейський освітній простір |
Діапазон сторінок: | 3-15 |
Початкова сторінка: | 3 |
Кінцева сторінка: | 15 |
Короткий огляд (реферат): | The study is based on the realities of the state and prospects for the development of the national higher education system during the period of active integration processes into the European Higher Education Space and the European Research Space. The analysis of the following aspects is carried out: the current state of the Ukrainian education system, the actions of the Ministry of Education and Science of Ukraine to develop cooperation with international organizations in various areas, in particular, to promote innovation and entrepreneurship in Ukraine, which is especially relevant for the industrial region - Zaporizhzhia region, which concentrates such strategic sectors of the Ukrainian economy as metallurgy, mechanical engineering, electricity. It is emphasized that the legislation of Ukraine on education sets such a goal - development, effective functioning of the education quality assurance system in Ukraine, implementation of a constant and consistent process of improving the quality of education and it is noted that the development strategy of Zaporizhzhia National University (hereinafter ZNU) is to develop and consolidate leading positions aimed at training highly qualified specialists, development of scientific research, increasing the role of the innovative component in the activities of ZNU and its integration into the European and world educational space. It is proved that the restructuring of higher education institutions in Ukraine helps to increase the efficiency of their operation. The changes that took place in the process of joining the Zaporizhzhia State Academy of Engineering (hereinafter ZSIA) to ZNU and as a result of the creation of a structural unit - Engineering Educational and Scientific Institute (hereinafter EESI), which has a non-faculty structure and consists of fifteen departments of different areas of training, are analyzed. The article substantiates the strategic advantages of the project of joining ZSIA to ZNU, which made it possible to diversify the educational programs of Bachelors and Masters educational levels in economics and management with the aim of curricula modern updating and further training of highly qualified specialists for industrial regions, in particular for industrial enterprises, in the fields of mechanical engineering, electric power and small and medium-sized businesses serving "large" industrial enterprises in the region. The results of work on improving the quality of higher education in EESI ZNU in the areas of non-formal and informal education, academic mobility, dual education, creating unique learning conditions for privileged categories of students and students with special needs, further integration of economic and managerial education in engineering education are analyzed. Исследование основывается на реалиях состояния и перспективах развития национальной системы высшего образования в период активных интеграционных процессов в Европейское пространство высшего образования и Европейское исследовательское пространство. Осуществлен анализ отдельных аспектов современного состояния украинской системы образования, определены действия МОН Украины по развитию сотрудничества с международными организациями в различных направлениях, в частности, в направлении содействия развитию инновационной деятельности и предпринимательства в Украине, что является особенно актуальным для промышленного региона – Запорожской области, в котором сконцентрированы такие стратегические отрасли экономики Украины, как металлургия, машиностроение, электроэнергетика. Подчеркивается, что законодательство Украины об образовании ставит такую цель – развитие, эффективное функционирование системы обеспечения качества образования в Украине, осуществление постоянного и последовательного процесса повышения качества образования и отмечается, что стратегия развития Запорожского национального университета заключается в том, чтобы к 2022 году развить и закрепить лидирующие позиции, направленные на подготовку высококвалифицированных специалистов, развитие научных исследований, повышение роли инновационной компоненты в деятельности ЗНУ и его интеграции в европейское и мировое образовательное пространство. Доказано, что реструктуризация учреждений высшего образования в Украине, способствует повышению эффективности их функционирования. Проанализированы изменения, произошедшие в процессе присоединения Запорожской государственной инженерной академии (далее ЗГИА) в Запорожский национальный университет (далее ЗНУ) и в результате создания структурного подразделения – Инженерный учебно-научный институт (далее ИУНИ), который имеет безфакультетськую структуру и состоит из пятнадцати кафедр различных направлений подготовки. В статье обоснованы стратегические преимущества проекта присоединения ЗГИА к ЗНУ, которые позволили диверсифицировать образовательные программы образовательных уровней подготовки бакалавров и магистров специальностей экономического и управленческого направлений с целью современного обновления учебных планов и в дальнейшем подготовки высококвалифицированных специалистов для промышленных регионов, в частности для промышленных предприятий металлургической отрасли, области машиностроения, электроэнергетики и предприятий малого и среднего бизнеса, обслуживающих «большие» предприятия промышленности региона. Проанализированы результаты работы по повышению качества высшего образования в ИУНИ ЗНУ по направлениям развития неформального и информального образования, академической мобильности, дуального образования, создания уникальных условий обучения для льготных категорий студентов и студентов с особыми потребностями, дальнейшей интеграции экономического и управленческого образования в инженерное образование. Дослідження ґрунтується на реаліях стану і перспективах розвитку національної системи вищої освіти в період активних інтеграційних процесів у Європейський простір вищої освіти та Європейський дослідницький простір. Здійснено аналіз окремих аспектів сучасного стану української системи освіти, окреслено дії МОН України щодо розвитку співпраці з міжнародними організаціями у різних напрямах, зокрема, у напряму сприяння розвитку інноваційної діяльності та підприємництва в Україні, що є особливо актуальним для промислового регіону – Запорізької області, в якому сконцентровано такі стратегічні галузі економіки України, як металургія, машинобудування, електроенергетика. Наголошується на тому, що законодавство України про освіту має на меті розбудову, ефективне функціонування системи забезпечення якості освіти в Україні, здійснення постійного та послідовного процесу підвищення якості освіти та зазначається, що стратегія розвитку Запорізького національного університету (далі - ЗНУ) полягає в тому, щоб до 2022 року розвинути та закріпити провідні позиції, спрямовані на підготовку висококваліфікованих фахівців, розвиток наукових досліджень, посилення ролі інноваційного складника у діяльності ЗНУ та його інтеграції до європейського і світового освітнього простору. Доведено, що реструктуризація закладів вищої освіти в Україні, сприяє підвищенню ефективності їх функціонування. Проаналізовано зміни, що відбулись у процесі приєднання Запорізької державної інженерної академії (далі - ЗДІА) до ЗНУ та в результаті створення структурного підрозділу – Інженерний навчально-науковий інститут (далі - ІННІ), який має безфакультетську структуру та складається з п’ятнадцяти кафедр різних спрямувань підготовки. У статті обґрунтовано стратегічні переваги проєкту приєднання ЗДІА до ЗНУ, що дозволили диверсифікувати освітні програми освітніх рівнів підготовки бакалаврів та магістрів спеціальностей економічного та управлінського напрямів з метою сучасного оновлення навчальних планів та у подальшому підготовки висококваліфікованих фахівців для промислових регіонів, зокрема для промислових підприємств металургійної галузі, галузі машинобудування, електроенергетики та підприємств малого і середнього бізнесу, що обслуговують «великі» підприємства промисловості регіону. Проаналізовано результати роботи з підвищення якості вищої освіти в ІННІ ЗНУ у напрямах розвитку неформальної та інформальної освіти, академічної мобільності, дуальної освіти, створення унікальних умов навчання для пільгових категорій студентів та студентів з особливими потребами, подальшої інтеграції економічної та управлінської освіти в інженерну освіту. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34239 |
ISSN: | 2223-3822 |
Власник авторського права: | Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: | http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2020/20mngcor.pdf https://data.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text https://mon.gov.ua/ua/news/kultura-pidpriyemnictva-ta-innovacij-mon-uklalo-memorandum-iz-unitcity https://www.znu.edu.ua/docs/2019/ strateg__ya_rozvitku_znu.pdf |
References: | 1. (2014) Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [The Law of Ukraine "On Higher Education"] No 1556-VII, date 01.07.2014 zi zm. ta dop. Rerieved from: https://data.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Accessed 17.06.2020). 2. Kultura pidpryiemnytstva i innovatsii – MON ukralo memorandum iz UNIT.City. [Culture of Entrepreneurship and Innovation – The Ministry of Education and Science stole a memorandum from UNIT.City.] Rerieved from: https://mon.gov.ua/ua/news/kultura-pidpriyemnictva-ta-innovacij-mon-uklalo-memorandum-iz-unitcity (Accessed 17.06.2020). 3. Stratehiia rozvytku Zaporizkoho natsionalnoho universytetu na 2018 – 2022 roky. [Development strategy of Zaporizhzhia National University for 2018 – 2022] Retrieved from: https://www.znu.edu.ua/docs/2019/ strateg__ya_rozvitku_znu.pdf (Accessed 17.06.2020). 4. Promyslovyi menedzhment: teoriia i praktyka: kolektyvna monohrafiia [Industrial management: theory and practice: a collective monograph] (2020)/ za red. d. filos. n., prof. V. H. Voronkovoi, d. e. n., prof. N. H. Metelenko. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet. 338 p. 5. Andrushkiv B. M. (2020) Upravlinnia ekonomichnoiu kafedroiu u tekhnichnomu VUZi [Management of the Department of Economics in the Technical University]. Ternopil: FOP Palianytsia V.A. 253 P. |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2020, Випуск 1(22) |