Опубліковано черговий випуск журналу 1 (30) 2024

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

РОЛЬ ФІРМОВОГО СТИЛЮ У ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ

Назва:  РОЛЬ ФІРМОВОГО СТИЛЮ У ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ
Інші назви:  РОЛЬ ФИРМЕННОГО СТИЛЯ В ПОВЫШЕНИИ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЙ ТУРИСТИЧЕСКОЙ ИНДУСТРИИ
THE ROLE OF CORPORATE IDENTITY IN ENHANCING THE COMPETITIVENESS OF TOURISM INDUSTRY
Rol firmovoho styliu u pidvyshchenni konkurentospromozhnosti pidpryiemstv turystychnoi industrii
Автори:  Кислова, Людмила
Горбашевська, Марина
Кислова, Людмила
Горбашевская, Марина
Kyslova, Liudmyla
Horbashevska, Maryna
Приналежність:  Mariupol State University 129a Budivelnykiv Ave., 87500, Mariupol, Ukraine e-mail: L.kyslova@mdu.in.ua
Мариупольский государственный университет ул. Строителей, 129а, г. Мариуполь, 87500, Украина e-mail: L.kyslova@mdu.in.ua
Маріупольський державний університет пр. Будівельників, 129а, м. Маріуполь, 87500, Україна e-mail: L.kyslova@mdu.in.ua
Бібліографічний опис:  Кислова Л., Горбашевська М. Роль фірмового стилю у підвищенні конкурентоспроможності підприємств туристичної індустрії. Соціально-економічні проблеми і держава. 2019. Вип. 2 (21). С. 168-177. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19klapti.pdf
Bibliographic description:  Kyslova, L., & Horbashevska, M. (2019) Rol firmovoho styliu u pidvyshchenni konkurentospromozhnosti pidpryiemstv turystychnoi industrii [The role of corporate identity in enhancing the competitiveness of tourism industry]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 21, no. 2, pp. 168-177. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19klapti.pdf
Дата публікації:  гру-2019
Дата подання:  жов-2019
Видавництво:  Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)

DOI:


https://doi.org/10.33108/sepd2019.02.168


УДК:  338.487:339.137
JEL:  M310
Ключові слова:  конкурентоспроможність туристичного підприємства
конкурентна перевага
конкурентоспроможність послуг
фірмовий стиль
імідж туристичного підприємства
конкурентное преимущество
конкурентоспособность туристического предприятия
конкурентоспособность услуг
фирменный стиль
имидж туристического предприятия
competitiveness of tourist enterprise
competitive advantage
competitiveness of services
corporate identity
image of tourist enterprise
Кількість сторінок:  10
Діапазон сторінок:  168-177
Початкова сторінка:  168
Кінцева сторінка:  177
Короткий огляд (реферат):  Туристична індустрія виступає як основа для розвитку світового господарства і є фундаментальним компонентом для формування економіки багатьох країн. Це спонукає туристичні підприємства приймати участь у конкурентній боротьбі за потенційних клієнтів та висувати на перший план проблеми конкурентоспроможності, які є актуальними, але недостатньо вивченими з точки зору сучасної специфіки туризму. Метою статті є вивчення та поглиблення теоретико-концептуальних підходів щодо формування фірмового стилю, виявлення його ролі і впливу на підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств туристичної індустрії. Будь-яка туристична фірма для стійкої та успішної діяльності повинна мати певний позитивний та сильний імідж, основу якого складає фірмовий стиль, який повинен поєднувати різні напрями діяльності, бути продуманим та професійно спроектованим для того, щоб фірма була конкурентоспроможною на світовому ринку. У статті розглянуто основні етапи формування фірмового стилю, а також теоретичні підходи, які акцентують увагу на управлінні фірмовим стилем. Результатом продуманого фірмового стилю є збільшення фінансово-економічних показників та зростання прибутку фірми. Чим ефективніше управляють фірмовим стилем, тим більш конкурентоспроможним стає туристичне підприємство.
Туристическая индустрия выступает как основа для развития мирового хозяйства и является фундаментальным компонентом для формирования экономики многих стран. Это побуждает туристические предприятия участвовать в конкурентной борьбе за потенциальных клиентов и выдвигать на первый план проблемы конкурентоспособности, которые являются актуальными, но недостаточно изученными с точки зрения современной специфики туризма. Целью статьи является изучение и углубление теоретико-концептуальных подходов по формированию фирменного стиля, выявление его роли и влияния на повышение уровня конкурентоспособности предприятий туристической индустрии. Любая туристическая фирма для устойчивой и успешной деятельности должна иметь определенный положительный и сильный имидж, основу которого составляет фирменный стиль, который должен сочетать различные направления деятельности, быть продуманным и профессионально спроектированным для того, чтобы фирма была конкурентоспособной на мировом рынке. В статье рассмотрены основные этапы формирования фирменного стиля, а также теоретические подходы, акцентирующие внимание на управлении фирменным стилем. Результатом продуманного фирменного стиля является увеличение финансово-экономических показателей и роста прибыли фирмы. Чем эффективнее управляют фирменным стилем, тем более конкурентоспособным становится туристическое предприятие.
Tourism and tourism industry serve as the basis for the world economy development and is a fundamental basis for economy formation of many countries. This encourages tourism enterprises to compete for potential customers and highlight competitiveness issues that are sufficiently relevant and under-researched in terms of tourism contemporary specifics. The purpose of the article is to research, deepen theoretical and conceptual approaches for the corporate identity formation, identify its role and influence on improving the competitiveness of tourism industry. For a sustainable and successful business, any tourism firm must have a certain positive and strong image, based on a corporate identity, which must combine different activities, be thoughtful and professionally designed, in order for the firm to be competitive on the world market. The article deals with the main stages of corporate identity formation, as well as theoretical approaches that focus on the overall management of corporate identity. The result of a thoughtful corporate identity is an increase in financial, economic performance and increase in the firm's profits. More effective corporate management identity, the more competitive the tourism enterprise becomes.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):  http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30956
ISSN:  2223-3822
Власник авторського права:  Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
URL-посилання пов’язаного матеріалу:  http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19klapti.pdf
http://www.elitarium.ru/firmennyj-stil-tovarnyj-znak-marka-slogan-logotip-ehlement-tovar-upakovka-ideya-nositel-kommunikaciya-nazvanie/
Перелік літератури:  1. Блюм М. А., Молоткова Н. В. PR технологии в коммерческой деятельности: учебное пособие. Тамбов: ТГТУ, 2004. 104 с.
2. Владимирська Г. О., Владимирський П. О. Реклама: навч. посіб. Київ: Кондор, 2009. 334 c.
3. Володькина М. В. Стратегический менеджмент: Учеб. Пособие. Москва: Знание Прес., 2002. 149 с.
4. Гольман І. А., Добробабенко Н. С. Елементи та носії фірмового стилю. Практика реклами: навч. посібник. Київ: СП "Інтербук", 2007. 46 с.
5. Джефкинс Ф. Ядин Д. Паблик рилейшнз: Пер. с анг. под ред. Б.Л. Еремина - Уч. пос. для вузов. Москва: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. 416 с.
6. Джи Б. Имидж фирмы: планирование, формирование, продвижение. Москва: «Центр», 2005.
7. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика: Пер. с англ / П. Дойль. СПб.: Питер, 2006. 560 с.
8. Зорин Е. В., Виноградов П. А., Ильина Е. Н. Туризм и отраслевые системы : учебник. Москва: Финансы и статистика, 2008. 178 с.
9. Мороз О. В., Пашенко О. В. Теорія сучасного брендингу. Вінниця: Універсум-Вінниця, 2003. 103 с.
10. Подлепіна П. О. Конкурентоспроможність як чинник підвищення ефективності функціонування готельних підприємств. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2013. № 1042. С. 128-131.
11. Подорожная А. В. Фирменный стиль: его функции и основные элементы URL: http://www.elitarium.ru/firmennyj-stil-tovarnyj-znak-marka-slogan-logotip-ehlement-tovar-upakovka-ideya-nositel-kommunikaciya-nazvanie/.
12. Скараманга В. П. Фирменный стиль в гостеприимстве: учебное пособие. Москва: Финансы и статистика, 2005. 192 с.
13. Ценев В. Психология рекламы (Реклама, НЛП и 25 кадр). Москва: Бератор, 2007. 224 с.
14. Чумиков А. Н., Бочаров М. П. Связи с общественностью. Москва: Дело, 2006. 552 с.
15. Baker, M. J. (Ed.). (2001) The IEBM Encyclopedia of Marketing. London: Thomson Learning.
16. Baker, M.J. and Balmer J. M. T. (1997) Visual identity: trappings or substance? European Journal of Marketing 31: pp. 366-82.
17. Boulding K. (1956) The image: knowledge in life and society. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. 175 p.
References:  1. Blum, M. A. (2004) PR tekhnologii v kommercheskoy deyatelnosti [PR technologies in commercial activity]. Tambov: TSTU. (in Russian)
2. Vladymyrsjka, Gh. O. (2009) Reklama [Advertising]. K.: Condor. (in Ukrainian)
3. Volodkina, M. V. (2002) Strategicheskiy menedzhment [Strategic Management]. M.: Knowledge -&##x20;Press. (in Russian)
4. Gholjman, I. A. (2007) Elementy ta nosiji firmovogho stylju. Praktyka reklamy [Elements and carriers of corporate identity. Advertising Practice]. - K.: JV "Interbuk". (in Ukrainian)
5. Dzhefkins, F. (2003) Pablik rileyshnz [Public Relations]. M.: UNITY-DANA. (in Russian)
6. Dzhi, B. (2005) Imidzh firmy: planirovanie, formirovanie, prodvizhenie [The image of the company: planning, formation, promotion]. M.: Center. (in Russian)
7. Doyl, P. (2006) Menedzhment: strategiya i taktika [Management: strategy and tactics]. St. Petersburg: Peter. (in Russian)
8. Zorin, Ye. V. (2008) Turizm i otraslevye sistemy [Tourism and industry systems]. M.: Finance and Statistics. (in Russian)
9. Moroz, O. V. (2003) Teorija suchasnogho brendynghu [The theory of modern branding]. Vinnytsia: Universum-Vinnytsia. (in Ukrainian)
10. Podlepina, P. O. (2013) Konkurentospromozhnistj jak chynnyk pidvyshhennja efektyvnosti funkcionuvannja ghoteljnykh pidpryjemstv [Competitiveness as a Factor for Increasing the Efficiency of Hotel Enterprises Operation]. Bulletin of the Kharkiv National University Karazin, No. 1042, pp. 128-131. (in Ukrainian)
11. Podorozhnaya, A. V. Firmennyy stil: ego funktsii i osnovnye elementy [Corporate identity: its functions and basic elements] (Electronic resource). Available at: http://www.elitarium.ru/firmennyj-stil-tovarnyj-znak-marka-slogan-logotip-ehlement-tovar-upakovka-ideya-nositel-kommunikaciya-nazvanie/.
12. Skaramanga, V. P. (2005) Firmennyy stil v gostepriimstve [Corporate identity in hospitality]. M: Finance and Statistics. (in Russian)
13. Tsenev, V. (2007) Psikhologiya reklamy (Reklama, NLP i 25 kadr) [Psychology of advertising (Advertising, NLP and frame 25)]. M.: Berator. (in Russian)
14. Chumikov, A. N. (2006) Svyazi s obshchestvennostyu [Public Relations]. Moscow: Case. (in Russian)
15. Baker, M. J. (Ed.). (2001) The IEBM Encyclopedia of Marketing. London: Thomson Learning.
16. Baker, M. J. and Balmer, J. M. T. (1997) Visual identity: trappings or substance? European Journal of Marketing 31. pp. 366-82.  https://doi.org/10.1108/03090569710167592
17. Boulding, K. (1956) The image: knowledge in life and society. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.  https://doi.org/10.3998/mpub.6607
Тип вмісту:  Article
Розташовується у зібраннях:

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2019, Випуск 2(21)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian