Назва:
(Title)
|
Стратегія публічної організації: поняття та особливості формування
|
Інші назви:
(Other titles)
|
Стратегия публичной организации: понятие и особенности формирования Strategy of public organization: concept and formation peculiarities
|
Автори:
(Authors)
|
Шведа, Наталія Татарин, Надія Шведа, Наталия Татарин, Надежда Shveda, Nataliia Tataryn, Nadiia
|
Приналежність:(Affiliation)
|
*Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна e-mail: nshveda1509@gmail.com к.е.н., доцент, доцент кафедри менеджменту та адміністрування **Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна студентка
|
Бібліографічний опис:
Bibliographic description (Ukraine)
|
Шведа Н., Надія Т. Стратегія публічної організації: поняття та особливості формування [Електронний ресурс] / Наталія Шведа, Надія Татарин // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2019. — Вип. 1 (20). — С. 131-140. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19snmtof.pdf
|
Bibliographic description:
(International)
|
Shveda, N. & Tataryn, N. (2019) Stratehiia publichnoi orhanizatsii: poniattia ta osoblyvosti formuvannia [Strategy of public organization: concept and formation peculiarities]. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 20, no. 1, pp. 131-140. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19snmtof.pdf
|
Дата публікації:
(Issue Date)
|
31-тра-2019
|
Дата подання:
(Submitted date)
|
бер-2019
|
Видавництво:
(Publisher)
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
|
DOI:
|
https://doi.org/10.33108/sepd2019.01.131
|
УДК:
(UDC)
|
352/354.1
|
JEL:
|
H70
|
Ключові слова:
(Keywords)
|
стратегія публічна організація розробка стратегії місія стратегічні цілі стратегічні результати стратегия публичная организация разработка стратегии миссия стратегические цели стратегические результаты strategy public organization strategy development mission strategic goals strategic outcomes
|
Кількість сторінок:
(pages)
|
10
|
Діапазон сторінок:
(pages)
|
131-140
|
Початкова сторінка:
(first page)
|
131
|
Кінцева сторінка:
(last page)
|
140
|
Короткий огляд (реферат):
(Abstract)
|
У статті розглянуто суть стратегії публічної організації, її відмінності від стратегії комерційної організації та визначено особливості формування стратегії саме для публічної організації. Стратегія є необхідною передумовою досягнення успіху в практичній діяльності публічної організації. Вона дозволяє зосередити зусилля всіх працівників на досягненні бажаних цілей, а також направляє розвиток і рух публічної організації у визначеному напрямку. Для публічної організації фінансові індикатори стратегії не є визначальними, тому що отримання прибутку не є головним. Фінансування діяльності публічної організації часто відбувається за допомогою сторонніх фінансових вливань, проте тут мають бути чітко розраховані витрати та доходи. Стратегія публічної організації має відповідати жорстким вимогам, а саме: створювати цінності; виконуватися за допомогою доступних ресурсів; бути прийнятною для всіх менеджерів; ґрунтуватися на реалістичних передбаченнях і точній інформації; бути достатньо гнучкою, щоб адаптуватися до несподіваних змін зовнішнього та внутрішнього середовища. В статье рассмотрены суть стратегии публичной организации, ее отличия от стратегии коммерческой организации и определены особенности формирования стратегии именно для публичной организации. Стратегия является необходимым условием достижения успеха в практической деятельности публичной организации. Она позволяет сосредоточить усилия всех работников на достижении желаемых целей, а также направляет развитие и движение публичной организации в определенном направлении. Для публичной организации финансовые индикаторы стратегии не являются определяющими, потому что получение прибыли не главное. Финансирование деятельности публичной организации часто происходит с помощью сторонних финансовых вливаний, однако здесь должны быть четко рассчитаны расходы и доходы. Стратегия публичной организации должна соответствовать жестким требованиям, а именно: создавать ценности; выполняться с помощью доступных ресурсов; быть приемлемой для всех менеджеров; основываться на реалистичных предположениях и точной информации; быть достаточно гибкой, чтобы адаптироваться к неожиданным изменениям внешней и внутренней среды. The essence of strategy in the public sector, its differences from the strategy of a commercial organization have been described and some features of strategy in the public sector have been given in the article. Strategy is a prerequisite for the success of any public sector organizations. The strategy allows focusing all employee efforts on desired goals, as well as leading the public organization in a right direction. For any public organizations, financial indicators of strategy are not decisive, because they are not profit making organizations. The financing of a public organization is often done through third-party financial investments, but there must be clearly defined costs and revenues. The strategy in the public sector must meet stringent requirements, namely: to create values; to manage available resources effectively; being acceptable to all managers; being based on forecasts and accurate information; being flexible enough to adapt to unexpected changes in the external and internal environment.
|
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):
|
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/28868
|
ISSN:
|
2223-3822
|
Власник авторського права:
(Copyright owner)
|
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава», 2019
|
URL-посилання пов’язаного матеріалу:
|
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19snmtof.pdf http://kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2009-1/doc/4/02.pdf http://cd-platform.org/library/statti/1766-misiia-ta-stratehichne-planuvannia-diialnosti-vashoi-orhanizatsii https://www.prostir.ua/?news=stratehiya-yak-osnova-rozvytku-neprybutkovoji-orhanizatsiji
|
Перелік літератури:
(References)
|
1. Ансофф И. Стратегическое управление. Пер с англ. Москва: Экономика, 1989. 519 с. 2. Брайсон Джон М. Стратегічне планування для державних та неприбуткових організацій / Джон М. Брайсон ; Пер. з англ. А. Кам'янець. Львів : Літопис, 2004. 3. Дзюндзюк В. Б., Мартинюк М. С. Особливості вироблення стратегій в публічних організаціях. URL http://kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2009-1/doc/4/02.pdf 4. Кіндрацька Г. І. Стратегічний менеджмент / Г. І. Кіндрацька. Київ : Знання, 2006. 366 с. 5. Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: пер. с англ. Москва: Дело, 1996. 704 с. 6. Місія та стратегічне планування діяльності вашої організації. URL http://cd-platform.org/library/statti/1766-misiia-ta-stratehichne-planuvannia-diialnosti-vashoi-orhanizatsii 7. Стратегія як основа розвитку неприбуткової організації. URL: https://www.prostir.ua/?news=stratehiya-yak-osnova-rozvytku-neprybutkovoji-orhanizatsiji 8. Томпсон А., Стрикленд А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа, 12-е издание: Пер. с англ. Москва: Издательский дом «Вильямс», 2002. 928 с. 9. Шегда А. В. Менеджмент: навчальний посібник / А. В. Шегда. Київ : Знання, 2002. 583 с. 10. Шершньова З. Є. Стратегічне управління: Навч. посібн. 2-ге вид., перероб. і доп. Київ: КНЕУ, 2004. 699 с.
|
References:
|
1. Ansoff, I. (1989) Stratehycheskoe upravlenye [Strategic management]. Moskow: Ékonomyka. 2. Bryson, John M. (2004) Stratehichne planuvannya dlya derzhavnykh ta neprybutkovykh orhanizatsiy [Strategic Planning for Public and Non-Profit Organizations]. Lʹviv: Litopys. 3. Dzyundzyuk, V. B., Martynyuk, M. S. (2009) Osoblyvosti vyroblennya stratehiy v publichnykh orhanizatsiyakh [Features of development of strategies in public organizations]. Available at: http://kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2009-1/doc/4/02.pdf (accessed 10 March 2019). 4. Kindratsʹka, H. I. (2006) Stratehichnyy menedzhment [Strategic Management]. Kyyiv: Znannya. 5. Mescon, Michael H., Albert, Michael, Khedouri, Franklin (2002) Osnovy menedzhmenta [Management]. Moskow: Izdatelʹskyy dom «Williams». 6. Misiya ta stratehichne planuvannya diyalʹnosti vashoyi orhanizatsiyi [Mission and strategic planning of your organization's activities]. Available at: http://cd-platform.org/library/statti/1766-misiia-ta-stratehichne-planuvannia-diialnosti-vashoi-orhanizatsii (accessed 7 March 2019) 7. Stratehiya yak osnova rozvytku neprybutkovoyi orhanizatsiyi [Strategy as the basis for the development of a nonprofit organization]. Available at: https://www.prostir.ua/?news=stratehiya-yak-osnova-rozvytku-neprybutkovoji-orhanizatsiji (accessed 8 March 2019). 8. Thompson, Arthur A., Strickland Jr., A. J. (2002) Stratehycheskyy menedzhment: kontseptsyy y sytuatsyy dlya analyza [Strategic Management: Concepts and Cases]. Moskow: Izdatelʹskyy dom «Williams». 9. Shehda, A. V. (2002) Menedzhment [Management]: navchalʹnyy posibnyk. Kyyiv : Znannya. 10. Shershnʹova, Z. Ye. (2004) Stratehichne upravlinnya [Strategic Management]: Navch. posibn. Kyiv: KNEU.
|
Тип вмісту:
(type)
|
Article
|
Розташовується у зібраннях:
(Appears in Collections)
|
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2019, Випуск 1(20)
|