Опубліковано черговий випуск журналу 1 (30) 2024

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Культурно-релігійні орієнтири та «корупційні пастки» розвитку соціально-економічних систем

Назва:

(Title)

Культурно-релігійні орієнтири та «корупційні пастки» розвитку соціально-економічних систем

Інші назви:

(Other titles)
Культурно религиозные ориентиры и «коррупционные ловушки» развития социально-экономических систем
Cultural and religious landmarks and “corruption traps” of socio-economic systems

Автори:

(Authors)
Длугопольський, Олександр
Длугопольський, Александр
Dluhopolskyi, Oleksandr
Івашук, Юрій
Ивашук, Юрий
Ivashuk, Yuriy
Бібліографічний опис: Длугопольський О. Культурно-релігійні орієнтири та «корупційні пастки» розвитку соціально-економічних систем / Олександр Длугопольський, Юрій Івашук // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2016. — Вип. 2 (15). — С. 25-32.
Bibliographic description (International):  Dluhopolskyi, O. and Ivashuk, Yu. (2016). Cultural and religious landmarks and “corruption traps” of socio-economic systems. Socìalʹno-ekonomìčnì Problemì ì Deržava. 15 (2), 25-32.

Дата публікації:

(Date of publication)
31-Жов-2016
УДК: (UDC)  330 (316.7)

Ключові слова:

(Key words) 
корупція
довіра
інститут
релігія
культура
corruption
trust
institution
religion
culture

Короткий огляд (реферат):

(Short preview)

У статті розглядаються проблеми корупційної поведінки в економічних системах з т.з. міждисциплінарного підходу. Досліджується вплив культурних, релігійних цінностей на стан розвитку соціально-економічних систем, аналізується якість інституційного середовища на прикладі груп країн. Для здійснення узагальнюючих висновків розглядаються кілька теорій: 1) підхід Р. Мертона, який доводить, що культурам, які орієнтуються на економічний успіх, ігноруючи при цьому принцип рівності можливостей, притаманний значно вищий рівень корупції; 2) підхід Е. Банфілда, який стверджує, що міцні сімейні зв’язки стимулюють високий рівень корупції; 3) підхід С. Шварца, який переконує, що країни, культурі яких притаманна інтелектуальна автономія, егалітаризм і гармонія характеризуються значно меншим рівнем корумпованості, якіснішими інститутами і високим рівнем суспільної довіри, ніж країни з залежними культурами, високим рівнем розвитку ієрархічних відносин і прагненням змінити навколишнє середовище. В роботі для ілюстрації зроблених висновків аналізуються карта цінностей та карта культурних орієнтирів. На основі проведеного дослідження робиться висновок про те, що протестантські цінності сприяють формуванню відповідальності кожного громадянина за загальний закон, а суспільні відносини цінуються значно вище родинних, що мінімізує прояви корупційної поведінки в таких країнах. Корупція з’являється там, де логіка функціонування держави протистоїть логіці розвитку суспільства або логіці соціального відтворення.
В статье рассматриваются проблемы коррупционного поведения в экономических системах с позиций междисциплинарного подхода. Исследуется влияние культурных, религиозных ценностей на состояние социально-экономических систем, анализируется качество институциональной среды на примере групп стран. Для осуществления обобщающих выводов рассматриваются несколько теорий: 1) подход Р. Мертона, который доказывает, что культурам, ориентирующися на экономический успех, игнорируя при этом принцип равенства возможностей, присущ более высокий уровень коррупции; 2) подход Э. Банфилда, который утверждает, что крепкие семейные связи стимулируют высокий уровень коррупции; 3) подход С. Шварца, который утверждает, что страны, культуре которых присуща интеллектуальная автономия, эгалитаризм и гармония характеризуются значительно меньшим уровнем коррумпированности, качественными институтами и высоким уровнем общественного доверия, чем страны с зависимыми культурами, высоким уровнем развития иерархических отношений и стремлением изменить окружающую среду. В работе для иллюстрации сделанных выводов анализируются карта ценностей и карта культурных ориентиров. На основе проведенного исследования делается вывод о том, что протестантские ценности способствуют формированию ответственности каждого гражданина за общий закон, а общественные отношения ценятся значительно выше родственных, минимизируя проявление коррупционного поведения в таких странах. Коррупция появляется там, где логика функционирования государства противостоит логике развития общества или логике социального воспроизводства.
The article deals with the problem of corrupt behavior in economic systems based on interdisciplinary approach. The influence of cultural and religious values on the socio-economic systems is analyzed; the quality of the institutional environment on example of countries groups is discussed. To make generalized conclusions it is considered some theories: 1) R. Merton’s approach, who argues that cultures, which focus on economic success, ignoring the principle of equality of opportunity, are inherent in a significantly higher level of corruption; 2) E. Banfild’s approach, who argues, that strong family ties encourage high levels of corruption; 3) S. Schwartz’s approach, who argues, that countries whose culture is inherent intellectual autonomy, egalitarianism and harmony characterized by a significantly lower level of corruption, better institutions and a high level of public confidence than countries with dependent cultures, high levels of hierarchical relations and the desire to change environment. To illustrate the findings it is analyzed world values map and map of cultural landmarks. It is concluded that Protestant values contribute to the formation of responsibility of each citizen for the common law, and public relations are valued much higher than family ties that minimizes manifestations of corrupt behavior in these countries. Corruption appears where the logic of state functioning is opposed to the logic of social development of social reproduction.
URI:  http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/18208
ISSN:  2223-3822
Bibliographic description (Ukraine):  1. Adams, J.S. Housing Markets in the Twilight of Materialism / J.S. Adams // Professional Geographer. – 1986. – Vol. 38 (3). – Р. 233-237.
2. Banfield, E. The Moral Basis of a Backward Society / E. Banfield. – Chicago: Free Press, 1958. – 204 р.
3. Corruption Perceptions Index 2015 [Electronic resource]. – access: http://www.transparency.org/cpi2015.
4. Index of Economic Freedom 2015 [Electronic resource]. – access: http://www.heritage.org/index/ranking.
5. Merton, K.R. Social Theory and Social Structure / K.R. Merton. – New York: Free Press, 1957.
6. Schwartz, S.H. A Theory of Culture Value Orientations: Explication and Applications / S.H. Schwartz // Comparative Sociology. – 2006. – Vol. 5. – P.137-182.
7. Weber, M. The Religion of China Confucianism and Taoism / M. Weber. – New York: Free Press, 1968. – 308 p.
8. World Values Study Group, “World Values Survey Code Book”, ICPSR 6160. – Ann Arbor, Midi., 1994.
References:  1. Adams, J.S. (1986). Housing Markets in the Twilight of Materialism. Professional Geographer, 38(3), 233-237.
2. Banfield, E. (1958). The Moral Basis of a Backward Society. Chicago: Free Press, 204.
3. Corruption Perceptions Index 2015, access: http://www.transparency.org/cpi2015.
4. Index of Economic Freedom 2015 [Electronic resource]. – access: http://www.heritage.org/index/ranking.
5. Merton, K.R. (1957). Social Theory and Social Structure. New York: Free Press.
6. Schwartz, S.H. (2006). A Theory of Culture Value Orientations: Explication and Applications. Comparative Sociology, 5, 137-182.
7. Weber, M. (1968). The Religion of China Confucianism and Taoism. New York, Free Press. 308.
8. World Values Study Group, World Values Survey Code Book, ICPSR 6160, Ann Arbor, Midi, 1994.

Розташовується у зібраннях:

(Is situated in collections)

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2016, Випуск 2(15)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian