ПІДХОДИ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМІВ МАТЕРІАЛЬНОГО СТИМУЛЮВАННЯ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА: АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ
Назва: (Title) |
ПІДХОДИ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМІВ МАТЕРІАЛЬНОГО СТИМУЛЮВАННЯ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА: АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ |
Автори: (Authors) |
Полтавська, Оксана |
Бібліографічний опис: (Bibliographic description) |
Полтавська О. Підходи до удосконалення механізмів матеріального стимулювання персоналу підприємств готельного господарства: аналіз зарубіжного досвіду [Електронний ресурс] / Оксана Полтавська // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2015. — Вип. 1 (12). — С. 74-81. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15poaazd.pdf |
Інші назви: (Other titles) |
ПОДХОДЫ К СОВЕРШЕНСТВОВАНИЮ МЕХАНИЗМОВ МАТЕРИАЛЬНОГО СТИМУЛИРОВАНИЯ ПЕРСОНАЛА ПРЕДПРИЯТИЙ ГОСТИНИЧНОГО ХОЗЯЙСТВА: АНАЛИЗ ЗАРУБЕЖНОГО ОПЫТА |
Дата публікації: (Date of publication) |
30-Тра-2015 |
Видавник: (Editor) |
ТНТУ, АСУ |
УДК: (UDC) |
640.41.000.7 |
Ключові слова: (Key words) |
матеріальне стимулювання механізм мотивація підприємство персонал financial incentive mechanism motivation enterprise staff |
Серія/Номер: (Series/Number) |
Випуск 1 (12); |
Короткий огляд (реферат): (Short preview) |
Доведено, що зміна економічної парадигми знаходить свій прояв у наростанні гуманістичних тенденцій в теорії та практиці господарювання і вимагає зміни основних теоретичних підходів до побудови механізмів матеріального стимулювання персоналу підприємств готельного господарства, а також практичних методів їх реалізації. В статті приділено увагу аналізу зарубіжного досвіду щодо ефективного застосування форм матеріального стимулювання працівників компаній, які мають бути застосовані на вітчизняних підприємствах, зокрема готельного господарства. Це дало змогу більш глибокого вивчення сутності мотиваційного процесу та обґрунтувати підходи до побудови відповідних моделей стимулювання для організацій, що мають розвиватися в кризових умовах. Доказано, что изменение экономической парадигмы находит свое проявление в нарастании гуманистических тенденций в теории и практике хозяйствования и требует изменения основных теоретических подходов к построению механизмов материального стимулирования персонала предприятий гостиничного хозяйства, а также практических методов их реализации. В статье уделено внимание анализу зарубежного опыта эффективного применения форм материального стимулирования работников компаний, которые должны быть использованы отечественными предприятиями, в частности гостиничного хозяйства. Это позволило более глубоко изучить сущность мотивационного процесса и обосновать подходы к построению соответствующих моделей стимулирования для организаций, которые развиваются в кризисных условиях. Changing of economic paradigm is proven to find its expression in the growth of humanistic trends in theory and practice of management and requires changes in basic theoretical approaches to formation of financial incentives mechanisms for staff in the hotel industry, as well as practical methods for their implementation. The article focuses on foreign experience analysis for effective application of financial incentives, subject to implementation at domestic enterprises, specifically: in hotel industry. It enabled better understanding of the motivational nature and justification of approaches to formation of appropriate incentives for enterprises – subject to development under crisis conditions. Principal areas for development of the effective financial incentive mechanisms for staff in the hotel industry, focusing on high performance, include the following: – at the state level: to ensure the growth of productivity, financial stability of enterprises and liquidation of salary arrears; to introduce an effective mechanism of salary indexation to protect it against inflation; – at the regional, branch and enterprise level: implementation of business plans for loss- making enterprises, strengthening of control over cash flows within settlements between enterprises; gradual overcoming of hidden unemployment and prevention from mass unemployment; application of modern motivational and incentive mechanisms for efficient performance. |
URL: (Уніфікований ідентифікатор ресурсу) |
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5620 |
ISSN: | 2223-3822 |
|
|
Розташовується в колекціях: (Is situated in collections) |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2015, Випуск 1(12) |
Використана література:
1. Боголюбов В.С. Финансовый менеджмент в туризме и гостиничном хозяйстве / В.С. Боголюбов. – М.: «Дело», 2002. – 240 с.
2. Бортник Л. В. Ефективність функціонування готельного господарства регіону / Л.В. Бортник // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – 2012. – № 7 (159). – C. 204-211.
3. Босовська М.В. Удосконалення організації праці персоналу підприємств готельного господарства на засадах положень концепції TQM / М.В. Босовська // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vdnuet/econ/2010_4/Bosovska.pdf
4. Браймер К. Основи управління підприємствами та організаціями індустрії гостинності / К. Браймер // Alma mater: Вісник вищої школи. – 2005. – № 6. – С. 40-47.
5. Кендюхов О. Мотивація творчої інтелектуальної праці: дослідження основних підходів / О. Кендюхов // Економіка України. – 2005. – № 3. – С. 49–56.
6. Лич В.М. Трудовий потенціал: теорія та практика відтворення: монографія / В.М. Лич. – К.: Наук. світ, 2003. – 313 с.
7. Мотивация – основа управления человеческими ресурсами : (теория и практика формирования мотивирующей организационной среды и создания единой системы мотивации компании) / А. Е. Боковня. – Москва : ИНФРА-М, 2011. – 141 с.
8. Салун М.М. Механізм соціально-економічної мотивації працівника: монографія/ М.М. Салун, О.В. Майстренко. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2010.– 184 с.
9. Соколик М. Підвищення заробітної плати як фактор формування середнього класу в Україні / М. Соколик // Економіст. – 2005. – № 7. – С. 30–33.
10. Ткаченко Т. І. Управління якістю готельних послуг: монографія / Т. І. Ткаченко, С. В. Мельниченко, М. В. Новак. – К.: КНТЕУ, 2006. – 234 с.
REFERENCES
1. Bogolyubov, V.S. (2002), Finansovyj menedzhment v turizme i gostinichnom hozjajstve [Financial management in tourism and hotel industry], «Delo», Moscow, Russian Federation.
2. Bortnyk, L. V. (2012), Efektyvnist' funktsionuvannya hotel'noho hospodarstva rehionu [Effectiveness of the hotel industry in the region], Naukovyj visnyk Odes'koho natsional'noho ekonomichnoho universytetu – Scientific Bulletin of Odessa National Economic University, vol. 7 (159), pp. 204-211.
3. Bosovs'ka, M.V. (2010), Udoskonalennya orhanizatsiyi pratsi personalu pidpryyemstv hotel'noho hospodarstva na zasadakh polozhen' kontseptsiyi TQM [Improvements of staff of hotel management on the basis of the concept TQM], available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vdnuet/econ/2010_4/Bosovska.pdf
4. Braymer, K. (2005), Osnovy upravlinnya pidpryyemstvamy ta orhanizatsiyamy industriyi hostynnosti [Fundamentals of enterprises and organizations of the hospitality industry], Alma mater: Visnyk vyschoi shkoly – Alma mater: Bulletin of High School, vol. 6, pp. 40-47.
5. Kendiukhov, O. (2005), Motyvatsiya tvorchoyi intelektual'noyi pratsi: doslidzhennya osnovnykh pidkhodiv [Motivation creative intellectual work, study basic approaches], Ekonomika Ukrainy – Economy of Ukraine, vol. 3, pp. 49–56.
6. Lych, V.M. (2003), Trudovyj potentsial: teoriia ta praktyka vidtvorennia [Labor potential: theory and practice play], Nauk. svit, Kyiv, Ukraine.
7. Bokovnja, A.E. (2011), Motivacija-osnova upravlenija chelovecheskimi resursami : (teorija i praktika formirovanija motivirujushhej organizacionnoj sredy i sozdanija edinoj sistemy motivacii kompanii) [Motivation-base human resource management: (theory and practice of forming a motivating organizational environment and the creation of a unified system of motivation)], INFRA-M, Moscow, Russian Federation.
8. Salun, M.M. and Maystrenko, O.V. (2010), Mekhanizm sotsial'no-ekonomichnoi motyvatsii pratsivnyka [The mechanism of social and economic motivation worker], Vyd. KhNEU, Kharkiv, Ukraine.
9. Sokolyk, M. (2005), Pidvyshchennya zarobitnoyi platy yak faktor formuvannya seredn'oho klasu v Ukrayini [Increasing wages as a factor of the middle class in Ukraine], Ekonomist – The Economist, Vol. 7, pp. 30–33.
10. Tkachenko, T.I., Mel'nychenko, S.V. and Novak, M.V. (2006), Upravlinnia iakistiu hotel'nykh posluh [Management quality hotel services], KNTEU, Kyiv, Ukraine.
< Prev | Next > |
---|